کد خبر : 10482
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

نمایشگاه «روز جهانی بدون دخانیات» در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد

نمایشگاه «روز جهانی بدون دخانیات» در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد

هاتف نیوز- نماشگاه «روز جهانی بدون دخانیات» هفته‌ی گذشته همزمان با فرا رسیدن این روز در پیاده‌راه فرهنگی هسته‌ی مرکزی شهر رشت به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با حضور دکتر ثابت‌قدم برگزار شد.

   هاتف نیوز– نماشگاه «روز جهانی بدون دخانیات» هفته‌ی گذشته همزمان با فرا رسیدن این روز در پیاده‌راه فرهنگی هسته‌ی مرکزی شهر رشت به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با حضور دکتر ثابت‌قدم برگزار شد.
این نمایشگاه که برای مدت دو روز و در ۱۱ غرفه برای بازدید مردم دایر بود، فعالیتهای متنوعی در زمینه‌ی آگاه‌سازی قشرهای مختلف جامعه در زمینه‌ی مضرات توتون و سیگار انجام شد.
در نمایشگاه «روز جهانی بدون دخانیات» امسال «شهرداری رشت»، «اداره‌ی کل آموزش و پروش گیلان»،«دانشگاه علوم پزشکی گیلان»، «اداره‌ی کل بهزیستی گیلان»، «پلیس فتا»، «پلیس پیشگیری»،«پلیس مبارزه با مواد مخدر»، «معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان» و برخی از سازمانهای مردم نهاد شرکت داشتند و خدمات رایگان مشاوره در زمینه‌ی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز ارائه دادند.
در این نمایشگاه اطلاعات و مشاوره‌هایی در زمینه‌ی والدین توانمند با تاکید بر آموزش سبکهای فرزندپروری، مهارت زندگی، پیشگیری اولیه از اعتیاد، نکته‌هایی در باره‌ی رفتارهای پرخطر، چگونگی مراقبت از کودکان و نوجوانان در برابر اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، آشنایی با طرح مدارس عاری از خطر ویژه‌ی مدیران و کارکنان مدارس و… به بازیدکنندگان ارائه شد.
برپایی این نمایشگاه در پیاده‌راه فرهنگی هسته‌ی مرکزی شهر، توجه بسیاری از شهروندان، رهگذران وئ قشرهای مختلف جامعه را به خود جلب کرد.
«روز جهانی بدون دخانیات» (World No Tobacco Day) و یا به تعبیری «روز جهانی بدون تنباکو» عنوان روزی است مصادف با ۳۱ ماه مه هر سال که در سراسر جهان برای جلب توجه و تشویق افراد در جهت ترک محصولات دخانی، دستگاه‌های اجرایی و سازمانهای مردم‌نهاد خواستار قطع مصرف این محصولات در یک بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعته و بررسی مضرات سیگار، توتون و تنباکو می‌شوند.

۳

۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.