کد خبر : 49822
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

یکهزار و ۷۹۰ انشعاب غیرمجاز آب گیلان شناسایی شد

یکهزار و ۷۹۰ انشعاب غیرمجاز آب گیلان شناسایی شد
شهروندان می‌توانند برداشتهای غیرمجاز را به سامانه‌ی ۱۲۲ گزارش کنند.

هاتف‌خبر – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از شناسایی یکهزار و 790 انشعاب غیرمجاز آب از آغاز امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش “هاتف‌خبر” از دفتر روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب استان گيلان؛ علیرضا غیاثی با اعلام این خبر گفت: انشعابات غیرمجاز یکی از مهمترین چالشها در زمینه‌ی آب است، معضلی که افزون بر تشدید کم‌آبیها و تنش آبی، موجب تضییع حقوق مشترکان قانونمند می‌شود و به شبکه‌ی توزیع آب آشامیدنی خسارت وارد نموده و خدمات ‌رسانی به مشترکان را با اخلال مواجه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی انشعابات غیرمجاز گام مهمی در راستای شفاف سازی مصارف و درآمدهاست، تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف مدیریت مصرف، کاهش هدر رفت آب شرب و افزایش درآمدزائی، طی سال جاری یک هزار و 790 فقره انشعاب غیر مجاز شناسایی شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه استفاده‌ی قانونی شهروندان از آب آشامیدنی، امکان خدمات‌رسانی بیشتر برای تأمین و توزیع عادلانه‌ی آب برای دیگران را فراهم می‌سازد افزود: از مجموع انشعابات غیرمجاز شناسایی شده پس از طی مراحل قانونی، یکهزار و 469 مورد تعیین تکلیف شده و به انشعاب مجاز تبدیل شده‌اند.

وی گفت: به همین منظور اکیپهای بازرسی امور ، آبداران و کنتورخوانان مکلف هستند تا در بازدیدهای روزانه و خواندن کنتور، موارد مربوط به برداشتهای غیرمجاز و استفاده‌ی نامتعارف از آب آشامیدنی را شناسایی کرده تا برای توزیع عادلانه‌ی آب آشامیدنی، نسبت به قطع انشعابات متخلفان و تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

غیاثی با بیان اینکه شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز به طور جدی و مستمر در همه‌ی شهرستانهای گیلان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: به منظور تامین مستمر و پایدار آب آشامیدنی گیلانیان همچنین برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، باید این انشعابات شناسایی و جمع‌آوری شوند و صاحبان این نوع انشعابات با مراجعه به امور آب و فاضلاب منطقه خود می‌توانند نسبت به تعیین تکلیف انشعاب آب با طی مراحل قانونی اقدام نمایند.

مدیر عامل آبفای گیلان همچنین یادآور شد: مرکز ارتباط با مشتریان و سامانه‌ی 122 یکی از درگاه‌های هوشمند با سامانه‌های اطلاعاتی گویا و اپراتورهای مجرب است که به صورت شبانه‌روزی در ارتباط با مردم بوده و شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده‌ی حوادث مربوط به آب و فاضلاب و یا برداشت غیرمجاز از آب آشامیدنی، مراتب را از طریق این سامانه گزارش نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.