کد خبر : 49718
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

مصرف روزانه‌ی گاز خانگی و تجاری روندی صعودی دارد

مصرف روزانه‌ی گاز خانگی و تجاری روندی صعودی دارد
مصرف روزانه‌ی گاز در بخش خانگی و تجاری روندی صعودی در روزهای اخیر داشته است.

هاتف‌خبر – مدیر مرکز راهبری شبکه‌ی گاز کشور گفت: مصرف روزانه‌ی گاز در بخش خانگی و تجاری روندی صعودی در روزهای اخیر داشته است.
به گزارش «هاتف‌خبر» سعید عقلی با اشاره به اینکه مصرف روزانه‌ی گاز در بخش خانگی و تجاری روز دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ از 600 میلیون متر مکعب عبور کرده گفت: با تداوم کاهش فراگیر دما در کشور، مصرف روزانه‌ی گاز در بخش خانگی و تجاری روند صعودی خود را حفظ کرده و برای اولین بار در طول امسال از مرز 600 میلیون متر مکعب عبور کرده و به عدد 611 میلیون مترمکعب رسیده است.
مدیر مرکز راهبری شبکه‌ی گاز کشور(مرکز دیسپچینگ) با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده برای نخستین بار از ابتدای امسال، به بیش از 600 میلیون مترمکعب در روز، رسید و عدد 610 میلیون مترمکعب را ثبت کرد که این عدد بیش از ۷۰ درصد کل گاز تولیدی کشور است.


وی با اشاره به گزارشهای هواشناسی در زمینه‌ی تداوم کاهش دما در سراسر کشور در هفته‌ی پیش‌رو نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود که با تداوم بارشها و کاهش دما در سراسر کشور،هفته‌ی آینده میزان مصرف روزانه‌ی گاز در بخش خانگی و تجاری از مرز 650 میلیون مترمکعب نیز عبور کند.
عقلی در ادامه در باره‌ی میزان مصرف گاز در استانهای مختلف نیز گفت: بر اساس دسته‌بندی اقلیمها، به ترتیب استانهای آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کردستان در اقلیم دو و استان تهران در اقلیم سه بیشترین میزان مصرف را ثبت کرده‌اند.
وی تاکید کرد: نکته‌ی حائز اهمیت اینکه در 24 ساعت گذشته میزان مصرف در سه استان خراسان رضوی، تهران و اصفهان حدود هفت میلیون مترمکعب افزایش یافته است که این افزایش مصرف معادل کل مصرف استان چهارمحال و بختیاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.