کد خبر : 49545
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

در طول سال ۱۴۰۲؛

بیش از 751 كیلومتر كابل خودنگهدار در گیلان نصب گردید

بیش از 751 كیلومتر كابل خودنگهدار در گیلان نصب گردید
با اعتباری افزون بر 371 میلیارد تومان در طول امسال بیش از ۷۵۱ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب گردیده است.

هاتف‌خبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: بیش از 751 کیلومتر کابل خودنگهدار در استان تا پایان دیماه امسال با اعتباری بیش از 371 میلیارد تومان احداث شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» محمدتقی مهدیزاده در توضیح این خبر گفت: یکی از معضلات و همچنین چالشهای اساسی استان گیلان، مساله‌ی فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی در طول سالیان اخیر است.
وی سپس تاکید کرد: از مجموع نزدیک به ۲۱ هزار کیلومتر شبکه‌ی فشار ضعیف هنوز حدود 11 هزار کیلومتر از شبکه‌های استان گیلان شبکه‌های سیمی است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان گیلان سپس افزود: وضعیت این استان به دلیل شرایط جوی و همچنین مواجه با بحرانهای طبیعی سهمگین نظیر بارشهای سنگین برف، رطوبت و شرجی هوا، تندباد و طوفانهای فصلی ایجاب می‌کند که شبکه های توزیع برق به ویژه شبکه‌ی فشار ضعیف، مورد نوسازی و مقاومسازی قرار گیرد.
مهدیزاده افزود: از مزایای اصلی استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع نیروی برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه‌ی نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی وهمچنین کاهش میزان استفاده‌های غیر مجاز از برق اشاره کرد.


وی سپس خاطر نشان کرد: علی‌رغم وجود مشکلات مالی و تنگناهای موجود در این زمینه، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 613 کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتباری حدود 275 میلیارد تومان در مناطق شهری و روستایی استان جایگزین شبکه‌ی سیمی فرسوده شده و 138 کیلومتر شبکه‌ی کابل جدید با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل 96 میلیارد تومان در استان احداث شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس اضافه کرد: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.
وی در پایان تاکید کرد: همراهی مسوولان استانی به ویژه‌ی نمایندگان شهرستانهای استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم، برای نوسازی شبکه‌های توزیع برق گیلان بسیار ضروری و مورد درخواست است.
گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در سراسر استان با بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه‌ی فشار متوسط و فشار ضعیف در حال خدمت رسانی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.