کد خبر : 49202
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای «هفته‌ی پژوهش، فناوری و فن بازار» استان گیلان؛

دو پروژه‌ی تحقیقاتی برق منطقه‌ای گیلان ارائه شد

دو پروژه‌ی تحقیقاتی برق منطقه‌ای گیلان ارائه شد
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار استان گیلان با ارائه‌ی افزون بر ۲۵۰ محصول فن‌آورانه و طرحهای پژوهشی کاربردی از ۱۳ تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار شد.

هاتف‌خبر – بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار استان گیلان با ارائه‌ی افزون بر ۲۵۰ محصول فن‌آورانه و طرحهای پژوهشی کاربردی از ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان گشایش یافت و تا ۱۵ آذر ماه امسال نیز ادامه یافت.
به گزارش «هاتف‌خبر» در این نمایشگاه ۳۰ شرکت فعال و برتر استان گیلان از بخشهای دولتی و خصوصی در غرفه‌های اختصاصی، بخشی از توانمندی خود را در معرض دید همگان قرار دادند که غرفه‌ی برق منطقه‌ای گیلان با توجه به گذر بدون خاموشی دو تابستان گذشته و زمستان سال گذشته، در صنعت برق نظرها را به خود جلب کرد به همین منظور برای آشنایی هرچه بیشتر گیلانیان با این صنعت با مدیر دفتر تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت‌وگویی انجام شده است.
طاهر قمی‌تبار مدیر دفتر تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در این گفت‌وگو با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه یاد شده گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان با توجه به تکنولوژیهای پیشرفته و به‌روز به کار رفته در این صنعت پراهمیت که همواره در فعالیتهای تحقیقاتی، پیشرو است از ایده‌های مرتبط با فعالیتهای خود را حمایت می‌کند و تلاش دارد تا با تعریف موضوعات مختلف تحقیقاتی و همچنین با استفاده از دانش بومی مسائل و مشکلات موجود را حل نماید.
وی با اشاره به ارائه‌ی بخشی از توانمندیهای شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: از آغاز امسال تاکنون این شرکت ۱۳ قرارداد پژوهشی و فرصت مطالعاتی مختلف با استادان و نخبگان این بخش منعقد نموده و یا در دست اقدام دارد و علاوه بر آن در قالب تشکیل جلسات اتاق فکر با حضور استادان و مراکز علمی استان و واحدهای تخصصی شرکت موضوعات جدید نیز تعریف شده است که پس از طی روند قانونی قراردادهای آن منعقد خواهد شد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت برق در استان گیلان باشیم.


قمی‌تبار با اشاره به توانمندیهای شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: این شرکت نتایج حاصل از پروژه‌های تحقیقاتی همچون «طراحی و ساخت سامانه‌ی برخط پایش سل‌های باتری و شارژ پستهای انتقال و فوق توزیع» که به وسیله‌ی دکتر سیدموسی آیتی از استادان دانشگاه تهران طراحی شده را در این نمایشگاه ارائه نموده است.
وی افزود: این طرح تحقیقاتی در پست ۶۳.۲۰ کیلوولت شهید مقدم رشت اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این محصول ارزشمند در صنایع مختلف کاربرد داشته و در مرحله‌ی تجاریسازی است.
وی با اشاره به یکی دیگر از طرحهای ارائه شده افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان «سیستم فرستنده‌ – گیرنده‌ی ارتباط بیسیم بین کنتور و مودم روتر پستهای برق» که در قالب یک قرارداد فرصت مطالعاتی به وسیله‌ی دکتر ابوذر تقی‌زاده سیاهکلرودی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان مورد مطالعه قرار گرفته است را به عنوان یکی دیگر از طرحهای ضروری و مورد نیاز در این نمایشگاه ارائه کرده است.
بر اساس این گزارش مهندس قربانی دبیر برگزاری نمایشگاه نیز در گفت‌وگویی اشاعه‌ی فرهنگ نوآوری و تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین فن‌آوران و نوآوران بخشهای دولتی و خصوصی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در نمایشگاه یاد شده ۳۰ دستگاه اجرایی حضور داشتند که با برپایی ۱۵ کارگاه آموزشی با حضور صاحبنظران در زمینه‌ی مختلف علم و فن‌آوری آخرین یافته‌های علمی و عملی خود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
وی اضافه کرد: در ادامه‌ی روند کاری دو رویداد فن‌آوری و ایده‌شو برای ارائه راهکارهای راهبردی برگزار گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.