کد خبر : 49205
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

در دو سال گذشته ۱۵۷ واحد صنعتی گیلان احیا شده است

در دو سال گذشته ۱۵۷ واحد صنعتی گیلان احیا شده است
معاون وزیر و رئیس هیات مدیره‌ی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد به چرخه‌ی تولید برگشتند.

هاتف‌خبر – معاون وزیر و رئیس هیات مدیره‌ی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد به چرخه‌ی تولید برگشتند، افزود: در استان گیلان نیز در دو سال گذشته ۱۵۷ واحد احیا شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال هم ۳۲ واحد تولیدی در گیلان احیا شده و تولید را از سر گرفته‌اند.
وی عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون سهم واحدهای راکد نسبت به سهم کل واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی از ۱۷ درصد به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.


وی اضافه کرد: راه‌اندازی واحدهایی که صرفاً دارای بازار هستند در دستور کار است اما موضوع تغییر در نوع تولید و صنعت به طور همزمان برای برخی از واحدهای تولیدی که چرخه‌ی عمر محصول، تکنولوژی و صنعت آنها به پایان رسیده نیز در دست انجام است.
مقیمی با بیان اینکه رویکرد راه‌اندازی دوباره‌ی واحدهای تولیدی تنها از طریق تزریق منابع نخواهد بود، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری‌ واحدهای صنعتی نیز می‌توان واحدهای راکد را احیا کرد. به طور مثال برخی از این واحدهای اقتصادی با خریداری واحد کنار دستی، توسعه‌ی فعالیتهایشان را از طریق زیرساختهای موجود در واحد خریداری شده، تغییر داده‌اند.
وی عنوان کرد: این واحدها علاوه بر احیای واحد تولیدی، توسعه‌ی صنعت را نیز در راستای فعالیتهای قبل رقم زده‌اند.
منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.