کد خبر : 49136
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

استاندار گیلان در آیین نواختن زنگ پژوهش:

ظرفیت پژوهشی برای رفع چالشها و توسعه‌ی گیلان به میدان بیاید

ظرفیت پژوهشی برای رفع چالشها و توسعه‌ی گیلان به میدان بیاید
با حضور استاندار گیلان در یک دبیرستان رشت، زنگ پژوهش و فناوری نواخته شد.

هاتف‌خبر – استاندار گیلان زیربنای توسعه را پژوهش توصیف کرد و گفت: پژوهشها باید کاربردی و علمی باشند تا بتوان از طریق آنها مسائل و چالشهای اصلی جامعه را رفع کرد و در راستای توسعه‌ی استان از آنها بهره برد که در استان گیلان این ظرفیتها قابل توجه است و باید به میدان بیاید.
به گزارش «هاتف‌خبر» اسدالله عباسی روز شنبه یازدهم آذر ماه ۱۴۰۲ در برنامه‌ی نواختن «زنگ پژوهش در دبیرستان شاهد کمیل رشت» با تاکید بر اهمیت پژوهش افزود: دانش‌آموزان باید نقش پژوهش را جدیتر بگیرند و به اهمیت پژوهشهای کاربردی واقف شده و بیاموزند که از ظرفیت پژوهشهای علمی برای پیشبرد امور و رسیدن به موفقیت، بهره بگیرند.
وی عنوان کرد: اگر آموزشهای نظری، عملی، مهارتی و کاربردی در زمینه‌ی آموزش و پرورش با هم به کار گرفته شود، نتایجی بسیار ارزنده به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: پژوهش از نظر امنیتی نیز بسیار پر اهمیت است، رصد همه‌ی نقاط کشور همچون مرزها از نظر فیزیکی کاری دشوار است اما می‌توان با اقدامات پژوهشی به بهره‌گیری از فناوریهای نوین سبب تسهیل کار در این امور شد، به عنوان مثال در ساخت ناوشکن دیلمان با بومی‌سازی تجهیزات این ناو امکانی فراهم شد که بتوان به صورت همزمان تمام محدوده‌ی دریای خزر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب و نیز در فضا و زمین همه‌ی فعالیتها و تحرکات رصد شود.


عباسی ادامه داد: دانش‌آموزان در هر موضوعی تحقیق و پژوهش را در اولویت قرار دهند، در دانشگاه نیز به همین صورت باید عمل شود و شناسایی استعدادها، نبوغ فکری و ارتقای توانمندیها از مسیر پژوهش میسر خواهد بود.
وی عنوان نمود: در سند تحول آموزش و پرورش نیز نقش پژوهش برجسته است و امیدواریم با توانمندی دانش‌آموزان و اهتمام مدیر کل آموزش و پرورش در استان شاهد باشیم که گیلان با شایستگی و توانمندهایی که در این زمینه دارد را به رشد و توسعه‌ی مورد نظر برساند.
گفتنی است «هفته‌ی پژوهش و فناوری» استانی ۱۱ تا ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.