کد خبر : 49144
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

شهردار در بازدید از ایستگاه راه‌آهن مرکزی رشت:

استفاده از شبکه‌ی ریلی برای تامین مصالح در برنامه‌ی شهرداری رشت گنجانیده شده است

استفاده از شبکه‌ی ریلی برای تامین مصالح در برنامه‌ی شهرداری رشت گنجانیده شده است
هاتف‌خبر – شهردار رشت می‌گوید اتصال شبکه‌ی ریلی رشت به بندرکاسپین سبب رونق حمل و نقل بار بین کشورهای حاشیه‌ی دریای کاسپین می‌شود.

هاتف‌خبر – شهردار رشت می‌گوید اتصال شبکه‌ی ریلی رشت به بندرکاسپین سبب رونق حمل و نقل بار بین کشورهای حاشیه‌ی دریای کاسپین می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در جریان بازدید از ایستگاه راه‌آهن مرکزی رشت به همراه محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و علیرضا تاج شهرستانی، سیدشمس شفیعی، محسن سماکچی، نادر حسینی، سیدحسین رضویان و مسعود عباس نژاد از اعضای شورای اسلامی این شهر با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ دیدار و گفت وگو کردند.
شهردار رشت در این دیدار با اشاره به اهمیت راه‌آهن قزوین – رشت، اظهار کرد: با افتتاح شبکه‌ی ریلی رشت – قزوین روزانه ۸۰۰ مسافر از این طریق جابه‌جا می شوند و مسافران رضایت کامل نیز دارند.
رحیم شوقی به منافع اقتصادی اتصال راه‌آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: اتصال راه‌آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین سبب رونق حمل و نقل بار بین کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر با ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت می‌شود و کریدور شمال – جنوب را به همدیگر متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه اتصال شبکه‌ی ریلی قزوین – رشت به بندر کاسپین یک پروژه‌ی ملی است، تصریح کرد: اتصال راه‌آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین و بندر آستارا منافع اقتصادی ملی را در بر دارد.
شهردار رشت به نیاز گیلان به مصالح به ویژه بافت مرکزی استان اشاره کرد و گفت: استفاده از قابلیتهای شبکه‌ی ریلی برای تامین مصالح از برنامه‌های شهرداری رشت است و با راه‌اندازی واگن‌های حمل بار از این توان اجرایی استفاده می‌کنیم.


شوقی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن گیلان به مازندران از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود، یادآور شد: جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهری در محدوده‌ی میدان گیل به وسیله‌ی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
وی همچنین به نصب تابلوهای راهنمایی ایستگاه راه‌آهن در شهر رشت اشاره کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی تکالیفی را بر عهده‌ی شهرداری گذاشته و ما هم این موضوع را در دستور کار داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.