کد خبر : 48243
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۰

جانور بومی گیلان، پس از تیمار در طبیعت استان رها شد

جانور بومی گیلان، پس از تیمار در طبیعت استان رها شد
جانو بومی گیلان که در تله گرفتار شده بود، پس از تیمار به دامان طبیعت بازگردانیده شد.

هاتف‌خبر – یک حیوان بومی گیلان که به دلیل زخمی شدن در تله به ماموران حفاظت محیط زیست استان تحویل گردیده بود، پس از تیمار در طبیعت رهاسازی گردید.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی و امور رسانه‌ی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، رامین شیلاتی در این باره توضیح داد: پس از گزارش یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش که یک گربه‌ی جنگلی در تله گیر کرده است، ماموران اجرایی این اداره با زنده‌گیری حیوان و پس از نگهداری، تیمار، بیومتری و اطمینان از سلامتی کامل، این حیوان را در منطقه‌ی حفاظت شده‌ی لیسار رها کردند.
رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان تالش همچنین گفت: به دلیل کاهش تعداد طعمه‌های مورد علاقه‌ی بسیاری از گونه‌های حیات وحش، گوشتخوارنی همچون گربه‌ی جنگلی، برای تغذیه بیشتر به حاشیه‌ی روستاها و مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند که گاهی هم ممکن است در دام گرفتار شده یا برای نگهداری اسیر شوند.

وی افزود: گربه‌ی جنگلی با نام علمی Felis chaus بومی مناطق جنگلی استان گیلان است که به عنوان شکارچی نقشی مهم در کنترل آفات جانوری به ویژه موشها دارد.
رامین شیلاتی در پایان با قدردانی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده‌ی گونه‌های حیات وحش، مراتب را به اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان تالش اطلاع دهند تا اقدامات حفاظتی و پزشکی لازم به عمل آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.