کد خبر : 35864
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

ماجرای قلبی که از رشت پرواز کرد و در تهران جان یک فرد را نجات داد!

ماجرای قلبی که از رشت پرواز کرد و در تهران جان یک فرد را نجات داد!

هاتف‌خبر – یک هواپیما برای انتقال قلب پیوندی «بانوی گیلانی مرگ مغزی شده» به یک بیمار از رشت به تهران پرواز کرد.

هاتف‌خبر – یک هواپیما برای انتقال قلب پیوندی «بانوی گیلانی مرگ مغزی شده» به یک بیمار از رشت به تهران پرواز کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» در هفتمین انتقال هوایی عضو پیوندی از استان گیلان، قلب نام‌آور 28 ساله‌ی گیلانی، در انتقال با پروازی اختصاصی به تهران، نجاتبخش جان یک بیمار نیازمند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا) در هفتمین انتقال هوایی عضو از استان گیلان، قلب بانو نسرین فیضی، نام‌آور 28 ساله‌ی گیلانی که ساکن صومعه‌سرا بوده و دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌ی ایثارگرش به تهران انتقال یافت.


قلب این بانوی نام‌آور پس از فراهم‌آوری در «مرکز آموزشی – درمانی رازی رشت» به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور و از طریق مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه رشت منتقل گردید و با پرواز جت به «بیمارستان امام خمینی(ره) تهران» ارسال شد.
بر این اساس با هماهنگی اورژانس تهران تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان یاد شده عزیمت کرد و قلب این نام‌آور گیلانی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی مرکز درمانی یاد شده قرار دادند تا نجاتبخش جان بیماری30 ساله باشد.


گفتنی است همچنین دو کلیه‌ی این نام‌آور گیلانی به دو بیمار نیازمند و کبد وی نیز برای پیوند به بیمار نیازمند دیگر برداشته شد.
گفتنی است هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای خود جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد. در ایران سالانه حدود پنج تا هشت هزار نفر، جان خود را با مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان یعنی حدود سه هزار نفر، اعضای قابل پیوند دارند؛ اما متاسفانه نهایتاً حدود یکهزار خانواده یعنی یک سوم به اهدای عضو رضایت می دهند و دو سوم خانواده‌ها با این کار رضایت نمی‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.