کد خبر : 28196
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

نقشه‌های بی‌حاصل!

نقشه‌های بی‌حاصل!

هاتف‌خبر – گاهی برای شهر نقشه‌هایی ترسیم می‌شود که نتیجه‌یی جز به تشنج و التهاب کشیدن شهر منتهی نمی‌شود و حاصلی برای شهروندان ندارد. یکی از مواردی که می‌توان آن را «نقشه‌های بی‌حاصل» و «برنامه‌های بی‌ثمر» برای شهر رشت و شهروندان آن در این روزها دانست اتفاقاتی است که در شورای اسلامی شهر رشت در

هاتف‌خبر – گاهی برای شهر نقشه‌هایی ترسیم می‌شود که نتیجه‌یی جز به تشنج و التهاب کشیدن شهر منتهی نمی‌شود و حاصلی برای شهروندان ندارد.
یکی از مواردی که می‌توان آن را «نقشه‌های بی‌حاصل» و «برنامه‌های بی‌ثمر» برای شهر رشت و شهروندان آن در این روزها دانست اتفاقاتی است که در شورای اسلامی شهر رشت در حال وقوع است.
دومین نشست استیضاح دکتر ناصر حاج‌محمدی امروز چهارشنبه در حالی به حد نصاب نرسید که ابتدای جلسه هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت حضور داشتند.
با حضور هشت نفر ریاست شورای اسلامی شهر رشت به قاری قرآن اعلام کرد که قرآن بخواند و سرود جمهوری اسلامی پخش شود و جلسه‌ی استیضاح شهردار رشت آغاز گردد اما هنگامی که قاری قرآن شروع به تلاوت قرآن نمود سیدامیرحسین علوی از صحن شورا ختارج شد و اسماعیل حاجي‌پور هم به عنوان رئیس شورا اعلام کرد که جلسه از حد نصاب خارج شده است و پس از آن با حضور اسماعیل حاجی‌پور، احمد رمضانپور، محمدحسن‌عاقل‌منش، محمدحسن علیپور، فرهام زاهد، بهراد ذاکری و حامد عبداللهی ختم جلسه‌ اعلام شد و پس از وارد شدن فاطمه شیرزاد درگیری کلامی هم بین او رئیس شورا رخ داد که در هر صورت نشست استیضاح دکتر حاج‌محمدی به روزی دیگر موکول شد.
به نظر می‌رسد استیضاح‌کنندگان شهردار رشت خود می‌دانند که همراهی کامل اعضای شورا را ندارند و دو جلسه است که اینچنین برگزاری جلسه‌ی استیضاح را به تاخیر می‌اندازند.
حالا طبق قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا که از زمان ابلاغ سوال به شهردار بایستی ظرف ۱۰ روز جلسه‌ی استیضاح تشکیل شود و سوالاتی که روز ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۹ به شهردار رشت ابلاغ شده مهلت ۱۰ روزه‌اش روز شنبه چهارم امرداد ماه به پایان می‌رسد و رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز باید در این فاصله تکلیف این موضوع را روشن کند.
مساله‌ی مهمتر اینکه طراحان سوال از شهردار باید دقت کنند که مردم به خوبی اعمال و رفتار آنها را زیر نظر دارند و می‌بینند که آنها چگونه با این موضوع برخورد خواهند کرد.
شهروندان رشت که سالیانی است رفتارهای شوراهای مختلف شهر را تجربه کرده و مشاهده کرده‌اند که عمر شهرداران این شهر از حدود یکسال تجاز نمی‌کند حالا به خوبی می‌دانند که در پس این جریانها باید نقشه‌های کوچک و بزرگ فراوان وجود داشته باشد که کار را به اینجاها می‌کشاند. نقشه‌های بی‌ثمر و بی‌حاصل برای شهر که جز تنش و التهاب نمی‌تواند سودی برای شهر و شهروندان و حتی شهرداری این شهر داشته باشد.
هنگامی که سوال‌کنندگان از اکثریت برخوردار نیستند و  حتی خودشان در جلسات استیضاح حضور پیدا نمی‌کنند، آیا به نظر طرح سوال از شهردار منطقی و عقلانی است؟
طرح چندین باره‌ی سوال از شهردار جز فرسودگی روحی – روانی و جز دور کردن سرمایه‌گذاری از شهر و جز متفرق نشان دادن مدیریت شهری رشت در فراسوی مرزهای استانی چیزی را برای شهروندان این شهر به ارمغان نمی‌آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.