کد خبر : 20574
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

به‌زودی پروژه‌ی بیمارستانهای مستقل در گیلان اجرایی می‌شود

به‌زودی پروژه‌ی بیمارستانهای مستقل در گیلان اجرایی می‌شود

هاتف‌خبر – در هشتاد و سومین نشست شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده با تاکید بر محصولات مبتنی بر دانش‌ و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان، گفت: باید باور گیلانیان نسبت به پذیرش «توریسم سلامت» تغییر پیدا کند.

   هاتف‌خبر – در هشتاد و سومین نشست شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده با تاکید بر محصولات مبتنی بر دانش‌ و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان، گفت: باید باور گیلانیان نسبت به پذیرش «توریسم سلامت» تغییر پیدا کند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا) صبح روز دوشنبه هشتاد و سومین نشست شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر توسعه‌ی «توریسم سلامت» و «استقلال بیمارستانهای دانشگاهی» در تالار اجلاس دفتر ریاست این دانشگاه در رشت برگزار شد.
دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در این نشست با اشاره به ظرفیتها و زیرساختهای موجود بخش سلامت گیلان گفت: باید کاری کنیم تا باور استان و گیلانیان نسبت به پذیرش «توریسم سلامت» از چیزی که آلان هست، تغییر کند تا از ظرفیتهای این بخش برای ارتقا و بهبود زیرساختهای توسعه‌ی سلامت گیلان بیشتر استفاده شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان سپس ادامه داد: توجه به مسائل انگیزشی و بهره‌مندی از ظرفیت بخشهای ViP در مراکز درمانی می‌توان به توسعه‌ی خدمات درمانی استان دسات یافت.
وی سپس تصریح کرد: تعیین فرآیندها و بهبود روند موجود از مسائل حائز اهمیتی است که باید همیشه مد نظر صاحبان فرآیندهای بهداشتی و درمانی قرار بگیرد و در این راستا توجه به سیاستگذاری کلان و برنامه‌ریزی شده دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد انتظار است.
دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه با ایجاد تفکر علمی می‌توان شاهد بهبود روندهای درمانی موجود و تحقق اهداف استراتژیک بود، خاطر نشان کرد: برای برون‌رفت از شرایط ویژه، نیازمند ترسیم برنامه‌ی راهبردی هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه اظهار کرد: ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان یکی از مهمترین استراتژیهای مدیریت بخش سلامت است که در این زمینه بازمهندسی فرآیندها برای تحقق آن، در دستور کار قرار دارد و همه‌ی صاحبان فرآیند، باید تا تحقق کامل آن در لایه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تلاش کنند.


وی با اشاره به اینکه به‌زودی، پروژه‌ی بیمارستانهای مستقل در گیلان اجرایی می‌شود، یادآور شد: دستورالعمل اداره‌ی بیمارستان مستقل به وسیله‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و بیمارستانهای استان که شرایط لازم را برای استقرار این مهم دارند، به‌زودی این پروژه در آنها اجرایی می‌شود.
پی‌نوشت: «بیمارستانهای مستقل» در طبقه‌بندی بانک جهانی در ردیف بیمارستانهای خودگردان قرار می‌گیرند که به صورت واحد اجرایی مستقل موضوع تبصره‌ی 1 ماده‌ی 2 آیین‌نامه‌ی مالی و معاملاتی اداره می‌شوند.
موارد متناظر انجام عملیات مالی و معاملاتی آنها بر اساس آیین‌نامه‌ی مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی و موارد غیرمتناظر آن بر اساس دستورالعمل اداره‌ی بیمارستانهای مستقل انجام می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.