کد خبر : 16563
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۲۵

چه کار می‌کنید، آقایان؟!

چه کار می‌کنید، آقایان؟!

   هاتف‌خبر – سیدحسین ضیابری سیدین – پس از خارج شدن ترامت و آمریکا از توافق ۵+۱ که به مذاق خیلیها خوش نیامد، ابتکاری هم در مجلس شورای اسلامی رقم خورد و پرچم آمریکا به وسیله‌ی عده‌ییی از نمایندگان اصولگرای مجلس به آتش‌ کشیده شد. آتش زدن پرچم آمریکا به نوعی به گیلان هم مرتبط

   هاتف‌خبر – سیدحسین ضیابری سیدین – پس از خارج شدن ترامت و آمریکا از توافق ۵+۱ که به مذاق خیلیها خوش نیامد، ابتکاری هم در مجلس شورای اسلامی رقم خورد و پرچم آمریکا به وسیله‌ی عده‌ییی از نمایندگان اصولگرای مجلس به آتش‌ کشیده شد.
آتش زدن پرچم آمریکا به نوعی به گیلان هم مرتبط می‌شود چه اینکه در نماینده از گیلان هم در این اقدام دستی بر آتش داشته‌اند.
گذشته از اینکه آتش زدن پرچم یک کشور خوب است یا بد و یا اگر در جایی و در کشور و به وسیله‌ی پرچم کشور ما آتش زده شود ما چه واکنشی نشان می‌دهیم، آنچه که بیشتر از همه در این اقدام می‌تواند مورد پرسش باشد این است که «آةش‌ زدن پرچم آمریکا» چه تاثیری می‌تواند در بحرانهایی که کشورما هم‌اکنون با آن رو به رو است، داشته باشد.سالیان سال است که در کشور ما این اقدام در گوشه و کنار به وسیله‌ی افراد و گروه‌های مختلف صورت می‌گیرد اما هنوز تاثیری از آن را ما در بهبود زندگی، معیشت، اقتصاد، فرهنگ، مبارزه با مفاسد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… ندیده‌ایم.

کم‌کم آتش زن پرچم آمریکا بین ما دارد به یک اقدام نمادین غیرقابل تاثیر تبدیل می‌شود.
اینکه عده‌یی از حضور ایران در برجام انتقاد کنند و همانها خروج آمریکا از برجام را هم برنتابند جای شگفتی دارد. اگر برجام توافقی نبوده که باب میل ما باشد خب دیگر چه بحثی در این زمینه وجود دارد که آمریما باشد یا نباشد؟
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این اقدام گفت: فعلاً باید مذاکره با سایر طرفهای برجام در مدت معین انجام شود تا بعد تصمیم دیگری بگیریم اما در وضعیت امروز برجام، سیاستی که دولت در پیش گرفته، سیاست خوبی است.
به گزارش «ایسنا» علی مطهری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد جریانهای تندرو سیاسی پس از خروج آمریکا از برجام در فکر انتقام از دولت هستند، گفت: فعلاً که همه، صحبت از وحدت و همدلی می‌کنند و اوضاع خوب است. باید صبر کرد و دید چه می‌شود؟
نماینده‌ی مردم تهران آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس را رفتاری «بد» توصیف کرد و افزود:‌ این اقدام کار درستی نبود. در گزارشی که منتشر شد اعلام گردید که دو سوم مردم آمریکا با این اقدام ترامپ مخالف هستند. بعد ما با آتش زدن پرچم در مجلس در حقیقت مردم آمریکا را در برابر خودمان قرار می‌دهیم.
نایب رئیس مجلس همچنین ابراز تاسف کرد: این اقدام ناگهانی برخی نمایندگان مجلس کار عاقلانه‌یی نبود و نمی‌شد هیچ واکنشی به این رفتار ناگهانی نشان داد.
مطهری در ادامه پاره کردن برجام را هم کار خوبی ندانست و افزود: هر چند که کاغذی باعنوان برجام در مجلس پاره شد اما مهم‌تر از آن آتش زدن پرچم آمریکا بود که کار خوبی نبود.
یکی از اعضای فراکسیون امید مجلس هم درباره‌ی آتش زدن پرچم آمریکا در صحن‌علنی مجلس گفت: فکر می‌کنم نمایندگان اصولگرا از این نظر که موضع خود را اعلام می‌کردند قابل احترام هستند اما از این زاویه که به دلیل احساسات پرچم آمریکا را در صحن مجلس آتش زدند، قابل دفاع نیستند.
محمود صادقی نماینده‌ی تهران در مجلس درباره‌ی واکنش نمایندگان اصولگرا و مخالف با برجام نسبت به خبر خروج آمریکا از برجام و آتش زدن آن به همراه پرچم این کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که برخی از تحلیلگران مطرح کردند ما در این بازه مسائل مختلف، دو طیف سیاسی اصلی داریم و دو نگاه متفاوت از جمله درباره برجام وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.