کد خبر : 16581
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

سخنان مدیر کل راهداری گیلان باید مورد توجه قرار گیرد

سخنان مدیر کل راهداری گیلان باید مورد توجه قرار گیرد

هاتف‌خبر – در آخرین ماه‌های سال گذشته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفته‌بود که «اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی گیلان با اعتبارات کنونی امکانپذیر نیست.»

   هاتف‌خبر – در آخرین ماه‌های سال گذشته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفته‌بود که «اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی گیلان با اعتبارات کنونی امکانپذیر نیست.»
مهندس محمدرضا نازک‌کار با بیان اینکه آمار برخورداری آسفالت راه روستایی در راستان گیلان رو به افزایش است، گفت: اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی استان گیلان با اعتبارات محدود امکانپذیر نیست.
وی در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی‌ راه‌ها در تالار اجتماعات اداره‌ی راه و شهرسازی استان گیلان در رشت اظهار نمود: 29 آبان تا یکم آذر ماه بزرگداشت کشته‌شدگان حوادث جاده‌یی در کشور است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در جهان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: ایران از نظر فراوانی میزان تلفات حوادث رانندگی رتبه‌ی نهم جهان را دارد.
مهندس نازک‌کار با اشاره به اینکه باید با اقدامات فیزیکی در آموزش، ایمنی راه‌ها و استاندار‌دسازی جاده‌ها گامی موثر و استوار در جهت کاهش تلفات جاده‌یی برداریم، گفت: باید با ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی و استفاده‌ی درست از معابر به‌عنوان عابر و راننده در کاهش حوادث رانندگی اثرگذارتر عملک کنیم.
وی با اشاره به اینکه سالهای اخیر اقداماتی ارزشمند برای کاهش بروز حوادث و تلفات سوانح جاده‌یی در استان گیلان انجام شده است، تصریح کرد: اگر رانندگان به‌طور صحیح به علایم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی توجه کنند، کمتر دچار حادثه می‌شوند‌.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه 80 درصد ترافیک اصلی استان گیلان در محورهای شریانی است، خاطر نشان کرد: چهارخطه کردن محورهای اصلی استان گیلان از اقدامات مطلوب دیگر در کاهش تصادفات است.
مهندس نازک‌کار محور رشت به چابکسر را نخستین هدف این پروژه در استان گیلان عنوان کرد و اظهار نمود: با اجرا شدن این پروژه حوادث رانندگی ناشی از برخورد رو‌ به رو دو خورو در محورهای یاد شده به صفر رسیده است.
وی نقطه ضعف محور‌های چهار خطه را محل دوربرگردانها عنوان کرد و با بیان اینکه این مناطق در استان گیلان باید طبق استانداردهای ملی به دوربرگردانهای استاندارد تبدیل شوند، افزود: اجرای پروژه‌ی دوربرگردان استاندارد در استان گیلان به‌دلیل محدودیتهای جغرافیایی و محیطی پنج میلیارد تومان هزینه دارد.
وی انجام این هزینه در استانهای دیگر را حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: استان گیلان بیش از 470 کیلومتر بزرگراه دارد و تبدیل دوربرگردانهای محورهای یاد شده به دوربرگردانهای استاندارد هزینه‌یی نجومی را برای استان به بار می‌آورد.
مهندس نازک‌کار با تاکید بر اینکه میزان برخورداری آسفالت راه روستایی در راستان گیلان رو به افزایش است، تصریح کرد: در وضعیت موجود راه‌های روستایی آسفالت می‌شوند و با اعتبار محدود در این زمینه ایمن‌سازی و اجرای طرح هندسی راه‌های روستایی امکانپذیر نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان طول راه‌های سراسر استان گیلان را 12 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: مشارکت ملی و حمایتهای مالی نیازمند اجرا و تکمیل پروژه‌های ایمن‌سازی و طرحهای هندسی راه‌های استان گیلان است.
سخنان مهندس نازک‌کار در زمینه‌ی وضعیت هزینه‌های طرحهای راهداری گیلان و اینکه برای اجرای طرحهای هنذسی راه‌های استان بودجه و اعتبارات محدود کنونی پاسخگو نیست، باید مورد توجه قرار گیرد تا میزان خسارت فراوانی که استان گیلان از این ناحیه با آن روبه‌رو می‌شود کاهش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.