کد خبر : 16463
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰:۰۴

«عمو چانچویی» منتشر شد

«عمو چانچویی» منتشر شد

هاتف‌خبر – به همت عباس رسولی املشی «عمو چانچویی» نخستین داستان‌نویس گیلانی به وسیله‌ی حوزه‌ی هنری گیلان چاپ و منتشر شد.

   هاتف‌خبر – به همت عباس رسولی املشی «عمو چانچویی» نخستین داستان‌نویس گیلانی به وسیله‌ی حوزه‌ی هنری گیلان چاپ و منتشر شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» کتاب «عمو چانچویی» به بررسی ویژگیها و عناصر داستان در داستانهای «علی عمو» نخستین داستان‌نویس گیلانی و پیشگام در داستان‌نویسی معاصر پرداخته که واحد آفرینشهای ادبی حوزه‌ی هنری گیلان آن را منتشرکرده است.
حامد پورشعبان مسوول واحد آفرینشهای ادبی‌حوزه‌ی هنری گیلان گفت: این کتابی را واحد آفرینشهای ادبی حوزه‌ی هنری گیلان با همکاری انتشارات «فرهنگ ایلیا» منتشر کرده است.
وی افزود: به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، داستان به صورت نوین آن در ایران با مجموعه داستان«یکی بود، یکی نبود» اثر سیدمحمدعلی جمال‌زاده در سال 1300 آغاز شده است؛ در حالی که یک دهه پیش از آن شاهد خلق آثاری از «علی عمو» در نشریه‌ی «خیرالکلام» در رشت هستیم.


پورشعبان افزود: در این پژوهش به بررسی ویژگیها و عناصر داستان در داستانهای «علی عمو» پرداخته شده است که شاید بتوان گفت مجموعه داستانهای «علی عمو» با توجه به مدرن بودن و برخورداری از نوآوری نسبت به شرایط زمانی آنها آغاز تحولی در داستان‌نویسی ایران محسوب می‌شود.
مسوول واحد آفرینشهای ادبی حوزه‌ی هنری گیلان ادامه داد: مطالعه‌ی داستانهای «علی عمو» نشان می‌دهد که این شخصیت نسبت به جمال‌زاده در داستان‌نویسی نوین پیشگام بوده و او در خلال داستانهایش به اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران و به ویژه گیلان در دوره‌ی قاجار توجهی ویژه داشته است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این کتاب با رویکردی پژوهشی – تحلیلی به داستانهای یاد شده پرداخته و ویژگی داستانهای «علی‌عمو» را از زوایای مختلف از جمله ویژگیهای سبکی و دستوری، نگاه طنزآمیز، استفاده از ضرب‌المثل و … مورد بررسی قرار داده است.
شایان گفتن است از عباس رسولی املشی شاعر، نویسنده و پژوهشگر گیلانی پیش از این سه اثر با عنوانهای فرصت نبرد، نوبت آینه و جهان فوتبال انتشار یافته است.
این کتاب در 200 صفحه با بهای ۱۳ هزار تومان با شمارگان500 جلد روانه‌ی بازار کتاب شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.