کد خبر : 16349
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

این گذشته ما را کی رها می‌کند؟!

این گذشته ما را کی رها می‌کند؟!

این گذشته ما را کی رها می‌کند؟!
کلانتری: بخشی بزرگ از مشکلات محیط‌‌‌‌ زیستی ایران به دلیل تصمیمات گذشته ‌است، نه تغییر اقلیم

   هاتف‌خبر – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در باره‌ی مشکلات متعدد زیست‌محیطی گفت: یکی از مسائل اساسی در کشور مدیریت آب است که حل آن نیاز به عزم و همراهی همگانی دارد.
عیسی کلانتری در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای پرخطر در بعد زیست‌محیطی است که با مشکلاتی مانند کمبود منابع آب، ریزگردها، افزایش فرسایش خاک، پسماندها و… مواجه است.
وی گفت: سدسازی معضل اصلی خشک شدن تالابها است، استراتژی ما در سازمان حفاظت محیط زیست و در مدیریت کشور حرکت بر مبنای توسعه‌ی پایدار است و اگر غیر از این باشد به ضرر مردم تمام خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توجه نکردن به اصول توسعه‌ی پایدار امروز کشور را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است، بخشی از مشکلات مربوط به مسائل زیست‌محیطی و تغییر اقلیم است اما بخشی بزرگ از آن بر پایه‌ی تصمیماتی است که در گذشته اتخاذ شده است.
کلانتری گفت: صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد باید در کنار دریا احداث شوند، از این پس هر طرحی در سازمان محیط ‌زیست بیش از ۴۵ روز معطل بمانده و پاسخ کارشناسانه دریافت نکند، استانداران مجاز به اجرای طرحها بوده و با مسوولیت خود می‌توانند این طرحها را اجرا کنند. در طول سالهای گذشته هر جا که مشکل و مساله‌یی ایجاد شده، مسوولان دولت وقت آن را به گردن دولتهای پیشین انداخته‌اند. کمتر مسوول و مقام دولتی را دیده‌ایم که در زمان تصدی خود کمبودها، کوتاهیها و ضعفها را بپذیرد و تقصیر و گناه را به گذشتگان حواله ندهد.
البته هر چند مقامات مسوول همیشه در سخنان خود بیان می‌کنند که انتقادپذیر هستند و دست منتقد را هم می‌بوسد یا چنین و چنان می‌کنند اما اگر کوچکترین انتقادی به آنها در زمان تصدی مسوولیتشان بشود یا مساله‌یی را به آنها منتصب کنند، فریادشان به آسمان بلند می‌شود.
اینکه دریاچه‌ی ارومیه در حال خشک شدن است، زاینده‌رود آب ندارد، آب دریای کاسپین به سمنان انتقال می‌یابد، خوزستان هوا ندارد، آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان گل‌آلود است، ریزگردها دارد عرصه را بر تنفس مردم تنگ می‌کند، وسعت جنگلهای گیلان کاهش یافته است و… اینها چیزی نیست که در کمتر از یکسال یا دوسال اخیر اتفاق افتاده باشد، همه می‌دانیم که محصول عملکرد نادرست است بله این را می‌توان پذیرفت اما اینکه دائماً از مقامات دولتی بشنویم که این مشکلات از گذشته به آنها به ارث رسیده است، آیا به نظر شما دردی را دوا می‌کند؟ شهروندان این کشور آب، زمین، هوا و محیط زیست پاک می‌خواهند. چگونه باید این را به مقامات مسوول بگویند؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.