هاتفخبر- دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان هفتهی گذشته در دیدار با دکتر علی اکبری گفت: خدمات استاندارد در بخش سلامت با مدیریت درست و بهینهی هزینهها امکانپذیراست.
هاتفخبر- دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان هفتهی گذشته در دیدار با دکتر علی اکبری گفت: خدمات استاندارد در بخش سلامت با مدیریت درست و بهینهی هزینهها امکانپذیراست. وی همچنین افزود: نیاز است مدیریت هزینه انجام شود و بخش نظارت بیمهیی نیز تقویت گردد به همین دلیل در اولین جلسهی شورای سلامت استان گیلان با حضورمدیرکل بیمه سلامت استان این بحث مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. دکتر سالاری سپس یادآورشد: دربخش سلامت در سالهای اخیر اقداماتی موثر و مفید انجام شده که نمونهی بارز و مشخص آن تشکیل پروندهی سلامت برای افراد است. وی خاطر نشان کرد: همه باید حمایت کنیم تا برنامههای خوبی که سازمان بیمه سلامت دارد، اجرایی گردد.
در ادامهی این نشست دکتر علی اکبری گزارشی ازعملکرد ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان ارائه نمودو به تشریح فعالیتهای این ادارهی کل پرداخت. سپس دستاوردهای «دولت تدبیر و امید» و چالشهای طرح تحول سلامت را مطرح کرد و همچنین گفت: امسال بخشی عمده از برنامههای راهبردی سازمان بیمه سلامت مدیریت هزینهها و رعایت سقف اعتبار برابر قانون برنامه و بودجه است که در این زمینه باید نظارت مناسب صورت بگیرد. وی گفت:همچنین ارتقای سطح سواد سلامت فراد جامعه، تغذیه و مهارتهای زندگی در تحقق این موضوع بسیار مهم میتواند موثر باشد. دکتر علی اکبری با اشاره به اجرای طح مهم پزشک خانواده نیز گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده یکی از دستاوردهای مهم و برجستهی «دولت تدبیر و امید» در استان گیلان است. وی همچنین گفت: جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از بیمهشدگان روستایی و شهرهای زیر۲۰ هزار نفرجمعیت زیرپوشش نظام ارجاع و پزشک خانواده قرارگرفتهاند. مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان اظهار کرد: دولت معتقداست که باید خدمات سلامت را در محل کار و زندگی مردم ببریم و اعتقاد داریم این پزشک خانواده است که به عنوان مدیردرمان خانوادهها با تشکیل پروندهی سلامت میتواند درافزایش سطح سلامت جامعه نقشی موثر داشته باشد. گفتنی است این دیدارروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در دفتر استاندار گیلان انجام شد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.