کد خبر : 16200
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰:۲۷

انتشار کتاب سال ۹۶ در گیلان رکورد زد

انتشار کتاب سال ۹۶ در گیلان رکورد زد

هاتف‌خبر – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از ثبت رکورد جدید در زمینه‌ی انتشار کتاب برای چهارمین سال پیاپی در استان گیلان خبر داد.

   هاتف‌خبر – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از ثبت رکورد جدید در زمینه‌ی انتشار کتاب برای چهارمین سال پیاپی در استان گیلان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دکتر فیروز فاضلی با بیان اینکه ٨٠٨ عنوان کتاب در سال گذشته در گیلان منتشر شد، گفت: در حالی که این عدد در سال پیش از آن (۹۵) تعداد ٧٦٠ عنوان بوده است.
وی سپس اظهار کرد: برای چهارمین سال پیاپی است که رکورد تعداد عنوان کتابهای انتشار یافته در استان گیلان جابه‌جا می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: شمارگان کتابهای انتشار یافته در سال ٩٦ هم یک میلیون و ٣٢٥ هزار و ١٥٠ جلد بود که ١٨٢ عنوان کتاب با شمارگان ٥٠٩ هزار و ٢٠٠ نسخه در زمینه‌ی کودک و نوجوان بوده است.
به گفته‌ی وی ٧٤٠ عنوان از کتابهای انتشار یافته‌ی سال گذشته، تألیفی ٢٠٢ مولف استان گیلان و ٥٤ عنوان دیگر ترجمه بود و همچنین ٥٩٤ عنوان از این کتابها را کتابهای چاپ اول تشکیل داده‌اند.
دکتر فاضلی ادامه داد: ١٧١ ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، دفتر فعالیت ١٣٥ ناشر در مرکز استان است.
وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته ٤٤ ناشر استان گیلان فعال بوده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: ٢٨٥ چاپخانه اعم از سیلک اسکرین، دیجیتال و افست و ١٢ لیتوگرافی در استان، مجوز فعالیت دارند.
وی همچنین تعداد نمایشگاه‌های کتاب برگزار شده‌ی سال ٩٦ استان گیلان را ١٠٣ مورد عنوان نمود و تصریح کرد: بیش از ١٦٠ هزار تفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.