کد خبر : 16209
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۰۵

آبگذاری کانالهای آب کشاورزی گیلان آغاز شد

آبگذاری کانالهای آب کشاورزی گیلان آغاز شد

هاتف‌خبر – با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در «سد تاریک» آبگذاری کانالهای آب کشاورزی در استان گیلان آغاز شد.

   هاتف‌خبر – با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در «سد تاریک» آبگذاری کانالهای آب کشاورزی در استان گیلان آغاز شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان، مهندس کاظم لطفی در حاشیه‌ی برگزاری این برنامه گفت: با دستور استاندار گیلان و پایش وضعیت کلی کشاورزی استان رهاسازی آب «سد سفیدرود» روز هشتم اردیبهشت ماه امسال انجام گردید و آبگذاری در کانالها آب کشاورزی استان آغاز شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در باره‌ی میزان ذخیره‌ی آب سد سفیدرود نیز گفت: هم‌اکنون 940 میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شده که نسبت به همین مدت در سال گذشته 110 میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.


وی ادامه داد: ورودی آب رودخانه‌های سد سفیدرود هم نسبت به سال گذشته حدود یک سوم کاهش دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از آبگذاری کانالهای کشاورزی به صورت پیوسته تا پایان اردیبهشت ماه هم خبر داد و اظهار کرد: کشاورزان عزیز نهایت بهره را از آب رها شده‌ی سد سفیدرود در کانالهای آب کشاورزی بنمایند و تلاش کنند تا بر اساس تقویم کشاورزی تا روز 20 اردیبهشت ماه امسال عملیات کشت و نشای برنج انجام شود.
مهندس کاظم لطفی تأکید نمود: کشاورزان از همه‌ی امکاناتی که در اختیار دارند همچون بهره‌مندی از آبهای زیرزمینی و سطحی همگام با رهاسازی آب، بهره برده تا وارد مرحله‌ی بحران تأمین آب کشاورزی نشوند.

وی درباره‌ی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان در فصل آبی جاری هم گفت: تاکنون حدود بیش از یکهزار کیلومتر از انهار استان لایروبی شده و همچنین بیشتر ایستگاه‌های پمپاژ آب در اختیار این شرکت تعمیر، راه‌اندازی و وارد مدار گردیده است.
لطفی ادامه داد: شرکت آب منطقفه‌ای تا پایان فصل آبی با انجام پروژه‌های زودبازده نهایت تلاش خود را درجهت فصل آبی موفق انجام خواهد داد.
وی در پایان تأکید نمود: کشاورزان هم تلاش کنند تا با مأموران شرکت آب و آبسواران درجهت تسهیل در فرآیند آبرسانی نهایت همکاری را انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.