کد خبر : 15919
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱:۵۲

اجرای طرح صدور اسناد مالکیت روستایی در گیلان موفق بوده است

اجرای طرح صدور اسناد مالکیت روستایی در گیلان موفق بوده است

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان از صدور ششهزار و ۶۱۷ جلد سند روستایی و ۲۲۱ جلد سند شهری صادر شده است.

   هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان از صدور ششهزار و ۶۱۷ جلد سند روستایی و ۲۲۱ جلد سند شهری صادر شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس محمد اکبرزاده به صدور اسناد روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت در استان گیلان به وسیله‌ی بنیاد مسکن استان اشاره کرد و گفت: ششهزار و 617 جلد سند روستایی و 221 جلد سند شهری در استان گیلان صادر شده است.
وی خاطر نشان کرد:شاخص برخورداری سند روستایی در کشور 41 درصد است که این شاخاص در استان گیلان به 39 درصد برآورد می‌شود که از میانگین کشوری دو درصد کمتر است.
مهندس اکبرزاده خاطر نشان کرد: بنياد مسكن و سازمان ثبت اسناد و املاک مشترکاٌ موظفند در طول برنامه‌ی توسعه براي همه‌ی روستاهای تابعه و مراكز دهستانها و مراكز بخش روستايي سند مالكيت صادر نمايند.


وی ادامه داد: گردش کار به این شکل است که ابتدا شناسايي روستا با توجه به دستورالعمل اجرايي، اخذ جريان ثبتي روستا از اداره‌ی ثبت شهرستان، تشكيل جلسه با شوراي اسلامي و اهالي روستا درجهت ترويج و مشاركت روستائيان، انتشار آگهي در يكي از روزنامه‌هاي محلي، الصاق آگهي در معابر و مكانهاي عمومي روستا، معرفي يك نفر از پرسنل بنياد مسكن به عنوان نماينده‌ی روستائيان به اداره‌ی ثبت اسناد شهرستان صورت گرفته و سپس نقشه‌برداري از بافت مسكوني روستا، ترسيم نقشه‌ی تفكيكي كل بافت روستا و رسم نقشه‌ی هر واحد مسكوني بر روي كاغذ A4، تشكيل پرونده درجهت ارائه به اداره‌ی ثبت شهرستان براي هر واحد مسكوني انجام می‌شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: در صورتي كه محدوده‌ی مورد عمل تحديد حدود شده باشد و متصرف مدارك دال بر مالكيت داشته باشد به وسیله‌ی اداره‌ی ثبت اسناد و املاک محل صدور سند مالكيت سند روستایی صادر و تحويل نماينده‌ی بنياد مسکن مي‌گرددو در پایان بنیاد مسکن نیز سند روستایی را به مالک آن تقدیم می‌کند.
مهندس اکبرزاده با اشاره به موفق بودن طرح صدور سند مالکیت برای اسناد و مستغلات روستایی و با تاکید بر اینکه این طرح کار مشترک بنیاد مسکن استان و اداره‌ی ‌کل ثبت اسناد و املاک گیلان است، گفت: هر سال حدود 12 هزار سند مالکیت روستایی در استان صادر می‌شود.
وی اجرای این طرح را در راستای توسعه‌ی روستاهای استان گیلان عنوان کرد و گفت: با شناسایی جامعه‌ی هدف، این طرح با مشارکتی گسترده رو به‌رو شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان بازتاب فرهنگ شهرنشینی در روستاها را معضلی برای زندگی روستایی دانست و تصریح کرد: بافتهای روستایی به‌علت بی‌توجهی به توانمندیهای موجودشان به بافتهای شهری تبدیل شده‌اند.
مهندس اکبرزاده همچنین با بیان اینکه ثروتی عظیم در روستاها نهفته است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیتهای بی‌پایان روستاها به شیوه‌یی درست استفاده کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای موفق صدور سند روستایی می‌تواند سبب ایجاد انگیزه در روستاییان شود خاطر نشان کرد: اگر به روستاییان دلگرمی و انگیزه داده شود از مهاجرت به شهرها پرهیز خواهند کرد و با ظرفیتهای موجود روستای خود سبب تحولاتی اساسی در روستاها به ویژه روستاهای استان گیلان ظرفیتها و پتانسیلهای بسیاری در زمینه‌ی گردشگری دارند، می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.