کد خبر : 15608
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۲۹

لحظه به لحظه سناریوی مقصد گردشگری شدن رشت تکمیل می شود

لحظه به لحظه سناریوی مقصد گردشگری شدن رشت تکمیل می شود

 هاتف خبر – شهردار رشت در جمع معاونان و مدیران شهرداری با اشاره به طرح گردشگری و هدف مقصد گردشگری شدن رشت اظهار کرد: این طرح کاری دست یافتنی است و موضوعی پیچیده نیست.

   هاتف خبر – شهردار رشت در جمع معاونان و مدیران شهرداری با اشاره به طرح گردشگری و هدف مقصد گردشگری شدن رشت اظهار کرد: این طرح کاری دست یافتنی است و موضوعی پیچیده نیست.
به گزارش اداره ی اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری وی افزود: زمانی که مطرح شد رشت به بزرگترین مقصد گردشگری تبدیل می شود مطمئناً بر روی این هدف فکر شده بود و برنامه ریزیهایی نیز انجام گردید و قرار شد کارها گام به گام انجام شود.
دکتر مسعود نصرتی با اشاره به اینکه برخی می گویند این آرمانی بزرگ است که انجام نمی شود؛ گفت: این گروه معتقدند اصلاً گردشگری وارد رشت نمی شود تا شما به دنبال بزرگترین مقصد گردشگری باشید و کسی حاضر نیست با این ترافیک وارد رشت شود.


شهردار رشت تاکید کرد: برای تحقق این طرح همه باید بسیج شویم تا کار به نتیجه برسد ما در شهر رشت ما ظرفیتهای انحصاری داریم که متعلق به این شهر است و در شهر دیگری نیست و باید از آن به عنوان فرصت استفاده نمود.
نصرتی خطاب به مدیران و معاونان شهرداری رشت گفت: انحصار شهر رشت پویایی شبانه ی آن است که از ساعت ۱۰ شب به بعد زندگی در شهر باز هم جریان دارد و مردم از خانه ها بیرون می آیند و در خیابانها و مکانهای تفریحی شهر رشت حضور دارند و این در گذشته ی این شهر نیز بوده و به همین دلیل طرح “شبهای روشن” که در پیاده راه و سبزه میدان انجام شد به این جذابیت عرضه و تقاضا بر می گردد.
وی با اشاره به اینکه رشت پس از تهران مقام دوم را در برگزاری کنسرتها و جشنواره ها در کشور دارد؛ اظهار نمود: این ظرفیت و امتیازی ارزشمند به معنای واقعی است. در شهرهای دیگر چنین اتفاقی رخ نمی دهد و این نعمتی است که در رشت وجود دارد اما از آن به درستی استفاده نمی شود.
وی افزود: اینکه رشت در شبکه ی شهرهای خلاق خوراک شناسی یونسکو در کنار ۲۵ شهر خلاق ثبت شده است فرصتی دیگر است که بایدبا خوداکیهای رشت برای جذب گردشگر استفاده شود.


شهردار رشت خاطر نشان کرد: ما یک تهدید هم داریم به نام ترافیک که می گویند به همین دلیل کسی علاقه مند نیست وارد رشت شود اما به خاطر یک تهدید نباید امتیازات را از بین برد با درایت می شود این امر را حل و فصل کرد. ضمن آنکه ما شبها مشکل ترافیک نداریم گردشگری که سه روز در گیلان است و در ۳۰ کیلومتری ما استقرار دارد می تواند ۶ تا ۷ ساعت شبها دعوت به رشت شود.
دکتر نصرتی تبلیغات درست و کارآمد را مورد تاکید قرار داد و اظهار نمود: باید برای شبها جشنواره برپا کنیم تا فروشگاه ها کار کنند و رستورانها فعال شوند نکته فقط این است که گردشگر می خواهد تفریح کند و شما باید شرایط را فراهم کنید.
وی تصریح کرد: کل شهر باید روشن بوده و نورپردازی و مبلمان ویژه داشته باشد. جمع این موارد به اندازه ی یک تقاطع غیرهمسطح هم هزینه ندارد پس باید بهترین مبلمان را برای شهر رشت اجرا کنید.
وی با بیان اینکه توجه به این موارد باید در دستور کار سه ماه اول سال ۹۷ قرار گیرد افزود: همه باید برای اجرایی شدن طرح و نیز دست اندازهایی که در مسیر وجود دارد پای کار باشند برای این کار مشاور تخصصی نیاز است.
نصرتی با تاکید بر اینکه این سناریو لحظه به لحظه تکمیل می شود گفت: این ایده با افراد متخصص، پای کار و کاربلد شدنی است و باید برای آن هزینه نیز بشود. امروز ایده مطرح شد اما باید روی آن فکر کرد و کار کرد تا به نتیجه برسد.
شهردار رشت تاکید کرد: ظرفیتهای بسیاری در شهر وجود دارد. باید مشکلات رفع شود اگر حرف ترافیک باشد تا تراموا بیاید و تقاطعها ایجاد شوند و خیابانهای فرعی احداث شوند و ما تا آن زمان مکث کنیم باید از این ظرفیت خدادادی بی بهره بمانیم.
وی با بیان اینکه امروز یک کار کوتاه مدت درست انجام می دهیم و آن را به یک کار میان مدت اتصال می دهیم؛ افزود: سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری کاری ویژه دارد و دیگر سازمانها نیز باید در اولویت دوم وارد عمل شوند وقتی شما به عنوان میزبان از میهمانان دعوت می کنید همه چیز حساس می شود. اینکه در شهر زباله باشد قابل پذیرش نیست. رفت و روب باید درست شود. تکلیف رودخانه ها باید مشخص شود. انتظارات اجتماعی باید درست شود. ما اصالت کاری که به شهرداری ارتباط دارد را انجام می دهیم و بقیه نیز همراه خواهند شد.
نصرتی تاکید کرد: به این نکته توجه کنید اگر این اتفاق خوب رخ دهد چه عوایدی برای مردم شهر در پی دارد و باید به بازخورد آن توجه کنیم. اگر به شهرهای گرمسیر نگاه کنید اقتصاد آنها در شب است.
شهردار رشت با بیان اینکه وقتی شهر زیبا شود در وهله اول شهروند از آن بهره می برد، گفت: شهر گردشگری شدن به معنای واقعی سختیهای خود را دارد. میزبان باید همواره برای پذیرش میهمان آماده باشد و نمی توان از کنار موضوعات سادگی رد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.