کد خبر : 14981
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

خلای ارائه ی لایحه ی جامع نظام انتخابات احساس می‌شود

خلای ارائه ی لایحه ی جامع نظام انتخابات احساس می‌شود

  هاتف خبر – انتخابات‌ مختلف ریاست جمهوری، شوراها، مجلس و خبرگان اگر قانونی جامع و یکپارچه داشته باشند، بخش اعظمی از مشکلات حل می‌شود.

    هاتف خبر – انتخابات‌ مختلف ریاست جمهوری، شوراها، مجلس و خبرگان اگر قانونی جامع و یکپارچه داشته باشند، بخش اعظمی از مشکلات حل می‌شود.
به گزارش “هاتف خبر” احمد مرادی در باره ی لزوم ارائه ی لایحه ی جامع نظام انتخابات، اظهار نمود: با توجه به برگزاری چندین انتخابات، خلای ارائه ی لایحه ی جامع نظام انتخابات احساس می‌شود.

   نماینده ی مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی به “خبرگزاری خانه ملت” گفت: در گذشته عضو ستاد انتخابات وزارت کشور بوده ام و بسیاری مشکلات موجود را دیده ام.

   وی افزود: مشکلات و خلاءهایی در زمینه ی قانون انتخابات وجود دارد که از جمله ی آنها می‌توان به بررسی صلاحیت کاندیداها، تبلیغات و برگزاری انتخابات اشاره کرد.

   وی با تاکید بر اینکه شفافسازی هزینه‌های انتخاباتی و نظارت‌ بر تبلیغات باید انجام شود، افزود: همزمانی برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سبب می‌شود تا عوامل برگزاری انتخابات چندین روز دچار درگیر برگزاری انتخابات باشند و همین امر موجب خستگی می‌‎شود و حتی ممکن است خطای شائبه یی را در جامعه ایجاد کند.

   مرادی با تاکید بر اینکه باید خلاءهای قانونی انتخابات بر طرف شود، ادامه داد: در هر چهار انتخابات یعنی انتخابات‌ ریاست جمهوری، شوراها، مجلس و خبرگان اگر قانونی جامع و یکپارچه داشته باشد، بخش اعظمی از این مشکلات حل می‌شود.

   عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از گذشت حدود 40 سال از عمر انقلاب اسلامی باید در انتخابات به سمت و سوی الکترونیکی شدن برویم تا دست افراد در کار نباشد، گفت: اگر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود از آسیبها جلوگیری می‌‎شود و سرعت عمل افزایش می‌‎یابد و شمارش آرا و اعلام نتایج نیز تسریع می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.