کد خبر : 14672
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

۵۰ روستای دیگر گیلان زیرپوشش طرح آموزش عابران و موتورسواران قرار گرفت

۵۰ روستای دیگر گیلان زیرپوشش طرح آموزش عابران و موتورسواران قرار گرفت

 هاتف خبر –  اجرای یازدهمین مرحله ی طرح آموزش موتورسوران وعابران پياده در ۵۰ روستای استان گيلان ​آغاز شد.

​   هاتف خبر –  اجرای یازدهمین مرحله ی طرح آموزش موتورسوران وعابران پياده در ۵۰ روستای استان گيلان ​آغاز شد.
   به گزارش “هاتف خبر”   یازدهمین  مرحله ی اجراي طرح افزايش ايمني موتورسواران و عابران پياده در استان گيلان با زیر پوشش قرار دادن 50 روستای استان آغاز شد.

   مهندس محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: موتورسواران و عابران پیاده يكی از آسيب پذيرترين گروه هاي فعال در ترافيك استان گیلان هستند.

   وی با اشاره به این موضوع که  حدود دوسوم از آمار فوتی های ناشي از حوادث رانندگی استان گیلان به عابران و موتورسیکلت سواران‌مربوط می شود گفت: اداره ی کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گیلان در راستای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده یی به ویژه گروه های در معرض خطر، از سال 1390  اقدام به برگزاری مستمر طرح آموزش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران نموده که یازدهمین  مرحله آن  در  10 نقطه استان با زیر پوشش قرار دادن 50  روستای شهرستانهای رشت، املش، آستانه ی اشرفیه، لنگرود و صومعه سرا آغاز گردیده است.

   مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان مهمترین اهداف اجرای این طرح را آشنا نمودن عابران پیاده با چگنگی تردد ایمن در جاده ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسوارن، رعايت نكات ايمني هنگام موتورسواري و تردد در جاده های استان، افزايش اطلاعات ترافيكي و پيشگيري از وقوع تصادفات  برشمرد.

   وی افزود: تاکنون بیش از 700 روستای استان گیلان زیر پوشش طرح آموزش موتورسوران و عابران پياده قرار گرفته اند و بیش از  ۱۴ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در اختیار  موتورسیکلت سوادان قرار گرفته است.

   وی در زمینه ی چگونگی اجرای این طرح گفت: آموزش مفاهیم ساده و اولیه ی نحوه‌ی تردد ایمن با بهره گیری از زبان هنر و طنز، اهدای کلاه ایمنی و برچسبهای شبرنگ به موتور سواران و نیز اهداي هدایا به خانواده ها از دیگر مواردی است که در برگزاری این طرح مورد اجرا قرار می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.