کد خبر : 14694
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

گیلانیان امسال ۱۲ درصد بیشتر خون اهدا کردند

گیلانیان امسال ۱۲ درصد بیشتر خون اهدا کردند

هاتف خبر – خونی که هموطنان اهدا می‌ کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، تصادفات، عملهای جراحی، سوختگیها و آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه می‌رسد.

   هاتف خبر – خونی که هموطنان اهدا می‌ کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، تصادفات، عملهای جراحی، سوختگیها و آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه می‌رسد.

   به گزارش “هاتف خبر” این مطلب را مدیرکل انتقال خون استان گیلان عنوان کرد و با بیان اینکه در نوروز ۹۷  بیش از دیگر روزها به اهدای خون نیاز است گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی نیازی مداوم و همیشگی است و چون تهیه ی فرآورده‌ هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان پذیر است، از هموطنان دعوت می‌ شود تا با اهدای خون خویش در تعطیلات نوروزی، بهار را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

   دکتراحمد مرادی خاطر نشان کرد : هم اکنون برای ذخیره ی خون برای کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خون در آستانه ی عید نوروز و تعطیلات نوروزی از مردم نوعدوست گیلانی دعوت می شود تا با حضور در انتقال خون گرمی بخش زندگی بیماران باشند.

   وی به اهمیت پلاکت و مزیت تهیه ی سینگل پلاکت در درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و افزود: از اهداکنندگان عزیزی که همیشه در صف کمک به همنوع نیازمند به خون قرار گرفتند دعوت می کنیم برای کمک به بیماران سرطانی در فهرست داوطلبان اهدای پلاکت ثبت نام نمایند.

   مدیرکل انتقال خون گیلان از افزایش ۱۲.۹ درصدی اهدای خون در ۱۱ ماهه ی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در 11 ماه گذشته ۷۷ هزار و سه  نفر موفق به اهدای خون شدند.

   وی افزود: از تعداد افدادی که موفق به اهدای خون شدند 73 هزار و 740 نفر مرد و سه هزار و 263 نفر بانوان اهدای خون داشته اند.

   دکتر مرادی ادامه داد: در 11 ماهه ی گذشته 12هزار و 900 نفر باراولی، 20 هزار و 673 نفر باسابقه و 43 هزار و 430 نفر به صورت مستمر اهدای خون کرده اند که در هر کدام از این گروه ها با افزایشی قابل توجه رو به رو بوده ایم.

   وی افزود: اهداکننده ی مستمر اهداکننده یی است که در فاصله ی زمانی 12 ماه حداقل دو بار مبادرت به اهدای خون نماید.

   مدیر کل انتقال خون استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، میزان جراحیهای قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استانهای نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

   دکتر مرادی ادامه داد: در ضمن اهداکنندگان گرامی برای صرفه جویی در وقت می توانند ابتدا در سایت سازمان انتقال خون ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.