کد خبر : 14410
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

شکارچیان “باکلان” های گیلان دستگیر شدند

شکارچیان “باکلان” های گیلان دستگیر شدند

   هاتف خبر – اداده ی کل حفاظت محیط زیست گیلان از دستگیری چهار شکارچی متخلف به همراه سه لاشه پرنده ی باکلان در شهرستان شفت خبر داد

   هاتف خبر – اداده ی کل حفاظت محیط زیست گیلان از دستگیری چهار شکارچی متخلف به همراه سه لاشه پرنده ی باکلان در شهرستان شفت خبر داد.
به “هاتف خبر” از روابط عمومی اداره ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، مأموران یگان محیط زیست در یک عملیات چهار شکارچی متخلف پرندگان را که به صورت غیرقانونی به شکار پرندگان در زیستگاه های طبیعی شهرستان شفت می پرداختند، دستگیر نمودند.

   در این عملیات چهار قبضه اسلحه بادی ۵.۵ کپسولی به همراه لاشه ی سه قطعه پرنده ی باکلان (شامل دو قطعه باکلان بزرگ و یک قطعه باکلان کوچک) کشف و ضبط گردید.

   گفتنی اینگه تیره ی باکلان ها پرندگان آبزی و شیرجه رو بامنقاری بلند و قلاب مانند هستند که عمدتأ از ماهیان تغذیه می کنند.

   باکلان کوچک 48 سانتیمتر طول دارد و بسیار کوچکتر از باکلان است. در سالهای اخیر ، جمعیت این پرنده کاهشی چشمگیر داشته به همین سبب در سطح جهانی، پرنده یی در خطر انقراض محسوب شده است.

   اداره ی کل حفاظت محیط زیست پیش از اینها هم اعلام‌کرده بود که امسال شکار و صید هر گونه پرنده و حیات وحش ممنوع بوده و با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گیلان از مردم تقاضا می گردد تا از اقدام به شکار پرندگان و یا مصرف پرندگان وحشی جدأ خودداری نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.