کد خبر : 14385
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

زراعت چوب جایگزینی مناسب برای بهره برداری از درختان جنگلهای گیلان

زراعت چوب جایگزینی مناسب برای بهره برداری از درختان جنگلهای گیلان

هاتف خبر – توسعه و گسترش زراعت چوب می تواند جایگزینی خوب و مناسب برای بهره برداری از جنگلهای استان گیلان و جلوگیری از قطع درختان این منطقه باشد.

هاتف خبر – توسعه و گسترش زراعت چوب می تواند جایگزینی خوب و مناسب برای بهره برداری از جنگلهای استان گیلان و جلوگیری از قطع درختان این منطقه باشد.

به گزارش “هاتف خبر” از روابط عمومی اداره ی کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، زارعت چوب در استان گیلان در دو بخش دولتی با ۱۷ هزار هکتار(۱۱ هزار هکتار شفارود و ششهزار هکتار دیگر مناطق) و بخش خصوصی نیز با مساحتی حدود 46 هزار هکتار،  با زیر کشت بردن گونه های سریع الرشد همچونصنوبر، توسکا و… انجام می شود.

دکتر محسن یوسف پور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در این باره توضیح داد:  سال 1396 با اجرای برنامه ی طرح توسعه و بهینه سازی در عرصه ها و سطوح قابل کار دولتی، یکهزار هکتار از اراضی زیر کشت این گونه ها و اراضی مستعد آن از طریق ماده ی 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور به بخش خصوصی شامل صنایع سلولزی، صنوبرکاران، متقاضیان و علاقه مندان زراعت چوب، در شرف واگذاری بوده و همچنین مبلغ قابل ملاحظه یی نیز از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت بانک کشاورزی برنامه ریزی و قابل پرداخت است.

عبداللهی معاون امور جنگل اداره ی کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان هم گفت: با ایجاد تعامل و تشکیل جلسات با انجمن کارفرمایان صنایع سلولزی استان قرار شد هر ساله کارخانجات صنایع سلولزی استان با مشارکت اداره ی کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و صندوق توسعه ی بخش کشاورزی، نسبت به تأمین نهال و توزیع رایگان در مناطق قابل توسعه به منظور تشویق کشاورزان اقدام کند.

همچنین امسال در راستای افزایش توان فنی و آموزش کشاورزان با به کارگیری مدرسان توانمند نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی به مدت 640 ساعت برای یکهزار و ۹۰۰ نفر فراگیر، در حال برگزاری است و در کنار این موارد نیز با هماهنگی و همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، نسبت به ایجاد و معرفی کلن های(واریته های) با رشد سریعتر در استان اقدام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.