کد خبر : 14365
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

امنیت شغلی، دستمزد کم، بیمه و… از دغدغه‎‌های خبرنگاران است

امنیت شغلی،  دستمزد کم، بیمه و… از دغدغه‎‌های خبرنگاران است

هاتف خبر – یک نماینده ی مجلس به علت بیمه نبودن برخی خبرنگاران و سرانه ی کم مطالعه در کشور از وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی سوال کرد و گفت:  قرار است این پرسشها در صحن علنی بررسی شوند.

هاتف خبر – یک نماینده ی مجلس به علت بیمه نبودن برخی خبرنگاران و سرانه ی کم مطالعه در کشور از وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی سوال کرد و گفت:  قرار است این پرسشها در صحن علنی بررسی شوند.
هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با “خانه ملت” درباره ی سوال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای بررسی در صحن علنی اعلام وصول شده است، توضیح داد: بخش نخست سوال از وزیر در  زمینه ی وضعیت خبرنگاران است که با وجود استرسهای بسیار کاری، برخی از آنان بیمه نیستند درحالی که ضرورت دارد؛ خبرنگاران بیمه ی تکمیلی داشته باشند.

  نماینده ی مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: امنیت شغلی، حقوق و دستمزد پایین یکی دیگر از دغدغه‎‌های خبرنگاران است که متأسفانه از وضعیت مناسبی ندارد و موجبات نارضایتی خبرنگاران و جامعه رسانه یی را فراهم کرده است.

   وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل وضعیت نابه سامان فضای مجازی است که انتشار اخبار در فضای مجازی به صورت نامنظمی انجام می‎شود به این صورت که امروز تفاوتی بین فردی که در رشته ی خبرنگاری تحصیل کرده و متخصص این امر است با فردی که یک گوشی تلفن همراه در دست دارد، وجود ندارد.

  خادمی اضافه کرد: سوال بعدی از وزیر در باره ی میزان کم ساعت مطالعه در کشور است که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ تحرکی در این زمینه برای توسعه بحث کتابخوانی نداشته است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن اظهار تأسف از اینکه وضعیت کتابخوانی و سرانه ی مطالعه در کشور روز به روز در حال پسرفت است، اضافه کرد: وزارت فرهنگ چه تبلیغ و اقدامی برای بهبود وضعیت کتابخوانی در جامعه انجام داده است که لازم می‌دانم در این زمینه وزیر فرهنگ برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود را تشریح کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.