کد خبر : 14255
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

حادثه ی اخیر، نگرانیها درباره ی امنیت پروازها در ایران را افزایش داده است

حادثه ی اخیر، نگرانیها درباره ی امنیت پروازها در ایران را افزایش داده است

   هاتف خبر _ آسوشیتدپرس نوشت: حادثه ی اخیر سقوط هواپیما نگرانیها نسبت به امنیت پروازها در ایران را زنده کرده است. ناوگان هوایی ایران سالها تحت تحریمهای بین‌المللی قرار داشته است و هواپیمایی آسمان در لیست سیاه کمیسیون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۶ قرار دارد.    به گزارش این‌خبرگزاری که در “تین نیوز” درج

   هاتف خبر _ آسوشیتدپرس نوشت: حادثه ی اخیر سقوط هواپیما نگرانیها نسبت به امنیت پروازها در ایران را زنده کرده است. ناوگان هوایی ایران سالها تحت تحریمهای بین‌المللی قرار داشته است و هواپیمایی آسمان در لیست سیاه کمیسیون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۶ قرار دارد.

   به گزارش این‌خبرگزاری که در “تین نیوز” درج شده هواپیماهای دو موتوره ی ATR-۷۲ از سال ۱۹۹۳ در حال بهره‌برداری‌ هستند. یکی از مدلهای این هواپیما در مسیر یاسوج – تهران مورد استفاده قرار گرفته و سقوط کرد.

بر اساس این گزارش ناوگان هوایی ایران سال‌ها تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار داشته است. هواپیمایی آسمان در لیست سیاه کمیسیون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۶ قرار دارد. ۱۹۰ خط هوایی دیگر پیش از این در لیست سیاه اروپا بودند. ایران همواره اعتراض کرده و آمریکا را به دلیل تحریمها مسبب از بین رفتن امنیت پرواز ها در ایران می‌داند. شرکت هواپیمایی آسمان نیز مجبور شده بسیاری از هواپیماهایش را در اوج تحریمها به دلیل دشواری در یافتن قطعات یدکی هواپیما از رده خارج کند.

بر اساس این گزارش در یکی از کارگروه‌های ایکائو یا سازمان هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی در سال ۲۰۱۳ ایران گفته بود تحریمهای آمریکا دسترسی ایران به قطعات، خدمات و حمایتهایی که برای امنیت پروزاها ضروری است را مسدود کرد.

آسوشیتدپرس در این زمینه هم نوشت: ایران بارها قربانی سوانح هوایی بوده و بیشتر این سوانح در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد که در نتیجه آن ۳۹ تن کشته شدند.

بر پایه ی این گزارش برداشته شدن تحریمهای خرید هواپیما یکی از بندهای کلیدی توافق هسته‌یی بوده است. در نتیجه ی این توافق شرکت آسمان موفق به امضای قراردادی با بویینگ شد که در پی این توافق 30 بویینگ خریداری شده است. این خریدها در صورتی که دونالد ترامپ تصمیم به اعمال مجدد تحریمها در ماه های آینده بگیرد، بار دیگر قطع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.