کد خبر : 14195
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

دفتر تحقیقات بادام زمینی در روستای صفرابسته آستانه اشرفیه گشایش یافت

دفتر تحقیقات بادام زمینی در روستای صفرابسته آستانه اشرفیه گشایش یافت

 هاتف خبر – دفتر تحقیقات بادام زمینی در روستای صفرابسته ی آستانه ی اشرفیه مورد بهره برداری قرار گرفت.

   هاتف خبر – دفتر تحقیقات بادام زمینی در روستای صفرابسته ی آستانه ی اشرفیه مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ گیلان در آیین بهره برداری از این دفتر گفت: گیلان در تولید بادام زمینی رتبه ی نخست کشور را دارد و شهرستان آستانه ی اشرفیه را هم با نام این محصول می‌ شناسند. ایستگاه تحقیقات کشاورزی اگرچه در مرکز استان مستقر است اما سالها تحقیقات در زمینه ی بادام زمینی انجام می دهد.
مهندس جهانسوز گفت: مطالبه گری همکاران حوزه ی تحقیقات زمینه ساز تخصیص اعتبار برای گسترش تحقیقات در زمینه ی محصولات اساسی استان از جمله بادام زمینی است.
وی اشاره نمود: پروتکل بذر بادام زمینی تصویب شده و امیدواریم یافته های علمی محققان نیز به نحوی مطلوب در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
جهانسوز افزود: دستورالعمل کاشت، داشت و برداشت بادام زمینی نیز تدوین شده که باید در دسترس کشاورزان قرار گیرد تا شاهد شکوفایی در تولید این محصول باشیم. در زمینه ی ورود ماشین آلات و مکانیزاسیون مزارع بادام زمینی هم اقداماتی موثر و مفید صورت گرفته است.
معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان سپس خاطر نشان نمود:  در عین حال که انتظار داریم دولتمردان عنایتی ویژه به شکوفایی بخش کشاورزی بنمایند و بخش خصوصی نیز فعالتر عمل کند.
مهندس جهانسوز در پایان سخنان خود بیان نمود: انتظار داریم دانشگاه ها پایان نامه های دانشجویی گروه کشاورزی  را به سمت نیازهای بخش اجرا با تمرکز بر محصولات مهم استان سوق دهند.


دکتر مصطفوی راد رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان نیز در آیین افتتاح این دفتر تحقیقاتی اعلام نمود: دغدغه ی خاطر برای محصول ارزشمند بادام زمینی همواره وجود داشته اما معضل کمبود امکانات همواره پیش روی ما هست.
وی افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی برخوردار از ۱۵ نیروی متخصص کشاورزی است و برنامه ریزی گردیده هرکدام از نیروها بر اساس برنامه ی زمانبندی شده در محل دفتر حضور داشته باشند.
دکتر مصطفوی راد بیان نمود: انتظار یاری از فرماندار محترم و دیگر مسوولان در ادامه ی کار در جهت برداشتن گامهای موثر در حوزه ی تحقیقات بادام زمینی داریم.
وی افزود: بخش اصلاح بذر در مرکز تحقیقات کشاورزی نوپا بوده و متاسفانه در یک دهه ی گذشته در مرکز تحقیقات، بخش اصلاح بذر نداشتیم.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اشاره نمود: تاکنون ۱۲۰ رقم وارداتی بادام زمینی غربال گردیده و پس از انجام آزمایشهای سازگاری اکنون به ۱۲ رقم دست یافته ایم.
وی در پایان سخنان خود بیان نمود: کمبود امکانات و تخصیص نیافتن اعتبار لازم یکی از دغدغه های اساسی ما است و تاکنون از نظر اعتباری مورد حمایت معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.