کد خبر : 13839
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۲۴

تامین اجتماعی گیلان با ۲۸ شعبه کار خدمات‌رسانی خود را دنبال می‌کند

تامین اجتماعی گیلان با ۲۸ شعبه کار خدمات‌رسانی خود را دنبال می‌کند

هاتف‌خبر – به مناسبت فرا رسیدن «هفه‌ی فجر» مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان به همراه مدیریت درمان استان و همچنین مدیر شعب بانک رفاه استان گیلان در جمع خبرنگاران حاضران شدند و هر یک به تشریح اهم اقدامات حوزه‌ی کاری خود پرداختند.

   هاتف‌خبر – به مناسبت فرا رسیدن «هفه‌ی فجر» مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان به همراه مدیریت درمان استان و همچنین مدیر شعب بانک رفاه استان گیلان در جمع خبرنگاران حاضران شدند و هر یک به تشریح اهم اقدامات حوزه‌ی کاری خود پرداختند.
جمیل حق‌پرست مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان در این نشست با اشاره به فرا رسیدن «دهه‌ی فجر» گفت: این دهه فرصتی برای بیان خدمات و مجالی برای صحبت کردن با مردم از طریق رسانه‌های گروهی است.


وی افزود: باید از همینجا به همه‌ی تلاشگران و سختکوشان عرصه‌ی خبر خسته نباشید بگوییم که در طول سال با ما همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم حافظان خوبی برای حفظ ارزشهای اسلامی و اخلاقی که بسیاری از جوانان کشور برای آن جانشان را نثار کرده‌اند باشیم گفت: به امید خدا با برنامه‌ی ترسیمی بتوانیم مسیری را طراحی کنیم که تکالیف سازمانی و ماموریتهای محوله را به خوبی به انجام برسانیم.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان به کم بود سواد بیمه‌یی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ بیمه‌یی به فرهنگی جامع در جامعه تبدیل شود و هیچ فردی حتی یک روز بدون پوشش بیمه‌یی وجود نداشته باشد.
جمیل حق‌پرست گفت: ما در اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان ۲۸ شعبه داریم که از ادارات تیپ یک سازمان تلقی می‌شوند و همچنین هفت واحد اقماری فعالیت می‌کنند.
وی تاکید نمود: در بخشهایی که آمار و شاخصهایش ایجاد یک شعبه‌ی اصلی جدید را ایجاب نمی‌کند، کارگزاریها فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون پنج واحد کارگزاری به عنوان بخش خصوصی قسمتی از تعهدات سازمان را به جامعه‌ی هدف ارائه می‌دهند که درصدد گسترش این کار نیز هستیم.


حق‌پرست خاطر نشان کرد: ۴۰۴ هزار بیمه شده‌ی اصلی در استان گیلان داریم که چیزی حدود ۵۶۴ هزار نفر افراد تحت تکفل آنها هستند و بیش از ۱۱۴ هزار مستمری‌بگیر که ۱۲۱ هزار نفر افراد تبعی آنها به شمار می‌رود و در مجموع می‌شود گفت که چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم‌اکنون زیر پوشش خدمات اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان هستند چه به طور راساً و چه به وسیله‌ی واسطه از طریق سرپرست خانوار که همه‌ی اینها افراد تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان همچنین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد حق بیمه داشتیم اما در مقابل بدون هزینه‌های درمانی یکهزار و هشتصد میلیارد تومان هزینه‌های تعهدات ما به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۳۹۵ بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ هم در ۹ ماهه‌ی گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم که در قالب تعهدات کوتاه مدت و بیمه‌ی بیکاری و تعهدات بلندمدت که مستمری ما است در استان این پرداختیها انجام شده است.
جمیل حق‌پرست گفت: در ۹ ماهه‌ی نخست امسال افزایش مستمری به مراتب بیشتر از رشد جمعیت بیمه‌شدگان بوده که این عامل باعث شده تا نسبت پشتیبانی ما کمتر شود.
وی ادامه داد: هم‌اکنون از هر ۳.۵ نفر بیمه‌پرداز یک نفر مستمری‌بگیر هستند که این شاخص نشان می‌دهد وضعیت سازمانهای بیمه‌گر عدد خوبی نیست و با توجه به ارقامی که در زمینه‌ي درآمد گفته شده ملاحظه می‌فرمایید که هزینه‌های ما خیلی بیشتر از مبالغ درآمد حق‌بیمه‌ی ما بوده است.


مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان همچنین گفت: خوشبختانه در بیمه‌شدگان گروه‌های خاص ما همچون قالیبافان، رانندگان، بیمه کاذرگرذان ساختمانی و… افزایش قابل توجهی وجود داشته که نشان از فرهنگ بالای شهروندان گیلانی و به نوعی داوطلبان حرف و مشاغل آزاد در این زمینه می‌دهد.
جمیل حق‌پرست در پایان از همکاری همه‌ی خبرنگاران با اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان در انتشار خبرهای این اداره‌ی کل قدردانی و تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.