کد خبر : 13789
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

گیلان رتبه ی هفتم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را به دست آورد

گیلان رتبه ی هفتم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را به دست آورد

هاتف خبر – رتبه ی کشوری استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به مرتبه ی هفتم ارتقا یافته است.

هاتف خبر – رتبه ی کشوری استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به مرتبه ی هفتم ارتقا یافته است.
به گزارش “هاتف خبر” از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش در کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان از ارتقای رتبه ی عملکرد پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: رتبه ی کشوری استان گیلان در زمینه ی پرداخت تسهیلات رونق تولید از نظر تعداد واحد به رتبه ی دوم و از نظر میزان مبلغ پردختی به رتبه ی هفتم کشور ارتقا پیدا کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان حمایت همه جانبه ی استاندار گیلان و اهتمام مدیران عضو کارگروه به ویژه جدیت مدیران بانکهای استان را در پرداخت مطلوب تسهیلات اثرگذار دانست و عنوان نمود: عزم و اراده در رفع مشکلات و حمایت از سرمایه گذاران در قالب چنین کارگروه ویژه سبب شده تا بیش از 507 میلیارد تومان تسهیلات به 953 طرح در بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری در استان پرداخت شود.
دلق پوش تعدد درخواستهای تسهیلات را یکی از موارد زمانبر شدن بررسی پرونده ها در جهت پرداخت تسهیلات بیان کرد و اظهار نمود: طرح بسیاری از درخواستها در کارگروه به دلیل عدم ارتباط موضوعی، امکانپذیر نیست و ضروری است برخی از نهادها پیش از ارجاع موارد درخواستی به دبیرخانه ی این کارگروه اصلی، موضوعات را به صورت تخصصی پالایش و تحلیل نمایند.
دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گیلان همچنین با ارائه ی گزارش تفکیکی تسهیلات، حمایت و تعامل مجموعه مدیران استان را ثمربخش ارزیابی کرد و تصریح کرد: یقیناً با رویکرد و تلاش مضاعف در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال استان می توان به افزایش سرمایه گذاریهای مولد در استان امیدوار بود و روندی مناسب برای جذب سرمایه گذاران ایجاد کرد.
در پایان نشست این کارگروه استاندار گیلان ارائه ی راهکارهای مناسب برای پیشبرد امور مختلف را از مهمترین وظایف مدیران دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد مسوولان اجرایی صرفاً بنشینند و در جهت رفع مشکلات و موانع موجود و تسهیل در روند اجرایی امور مختلف از خود خلاقیت نشان ندهند نیازی به اشغال جایگاه‌های مدیریتی به وسیله ی نیروی انسانی وجود ندارد بلکه باید ضرور‌تهای زندگی مردم را در مسوولیتها لحاظ کنیم.


استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مدیران این دید را که اگر فلان کار را بکنیم یا فلان اقدام را انجام دهیم باید فلان تاوان را بدهیم کنار بگذارند، گفت: اگر جایی امکان کار نیست مردم و سرمایه‌گذار را سرگردان نکنید؛ اگر ابتدا اظهار نظری کردیم، مدتی بعد با تغییر نظر خود، مردم و سرمایه‌گذاران را دچار ضرر نکنیم.
دکتر سالاری با انتقاد از نحوه ی مواجه شدن برخی مدیران با موانع و مشکلات، تصریح کرد: انتظار دارم مسوولان حداکثر توان خود را برای راهگشایی از موانع سرمایه‌گذاری در استان به کار ببندند.
گفتنی است در این نشست وضعیت چند واحد تولیدی- صنعتی همچون گروه پزشکی و تحقیقاتی زیست بنیان (بیمارستان پارس)، کارخانه ی ریسندگی خاور، کارخانه ی تولید میله گرد شمش انزلی در منطقه ی آزاد انزلی، تعاونی سفیدسر چران، شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سعیدکار آستارا و یک واحد پذیرایی در ویرمونی آستارا بررسی گردید و تدابیر لازم برای رفع موانع و چالشهای تسهیلاتی و زیرساختی آنها اتخاذ شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.