کد خبر : 13744
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

بهره‌برداری از 63 طرح آبرسانی روستایی گیلان در «دهه‌ی فجر» امسال

بهره‌برداری از 63 طرح آبرسانی روستایی گیلان در «دهه‌ی فجر» امسال

هاتف‌خبر – 63 طرح تامین آب آشامیدنی و توسعه‌ی شبکه‌های آبرسانی روستایی 12 شهرستان گیلان در «دهه‌ی فجر» امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

   هاتف‌خبر – 63 طرح تامین آب آشامیدنی و توسعه‌ی شبکه‌های آبرسانی روستایی 12 شهرستان گیلان در «دهه‌ی فجر» امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان در توضیح این خبر گفت: با بهره‌برداری از این طرحها 35 هزار نفر در 66 روستای استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
مهندس محبعلی رنج‌ور افزود: بیش از 380 میلیارد ریال برای اجرای این طرحها و پروژه‌ها هزینه شده است.
وی گفت: برای آبرسانی به این جمعیت روستایی گیلان سه حلقه چاه، دو دهنه چشمه، هفت ایستگاه پمپاژ، یکهزار و 680 مترمکعب مخزن و 583 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا شده است.
وی ادامه داد: با افتتاح طرحهای «دهه‌ی فجر» امسال 1.69 درصد به شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی افزوده می‌شود و این عدد به 76.37 درصد می‌رسد.


وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی هیچیک از روستاهای گیلان از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نبودند، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، هم‌اکنون افزون بر 784 هزار نفر در یکهزار و 781 روستای استان از این نعمت مهم برخوردار هستند.
رنج‌ور افزود: آب آشامیدنی این روستاها از 402 حلقه چاه، 551 دهنه چشمه، 17 هزار و 862 کیلومتر شبکه‌ی توزیع، سه هزار و 992 کیلومتر خطوط انتقال، 592 باب ایستگاه پمپاژ و 141 هزار مترمکعب مخزن در حال تامین است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه گیلان از استانهای پیشرو در زمینه‌ی ساخت شبکه‌ی فاضلاب روستایی است، گفت: هم‌اکنون از محل تسهیلات بانک توسعه‌ی اسلامی عملیات اجرایی پنج طرح ساخت شبکه‌ی بهداشتی فاضلاب در گیلان آغاز گردیده است.
وی افزود: اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال برای اجرای این طرحها پیش‌بینی شده است.
رنج‌ور پروژه‌های اجرا شده‌ی تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب را در روستاهای امامزاده ابراهیم شفت، مبارک‌آباد رشت، پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا و مسکن مهر آستانه‌ی اشرفیه عنوان کرد و گفت: تاکنون این تصفیه‌خانه‌ها در روستاهای امامزاده ابراهیم، مبارک‌آباد و مسکن مهر آستانه‌ی اشرفیه به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هر یک از این پروژه‌ها دارای مزیتهایی ویژه هستند، افزود: هزینه‌ی تصفیه‌ی فاضلاب هر خانوار روستایی استان گیلان یکصد میلیون ریال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.