کد خبر : 13422
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

عقب‌نشینی «دولت» و «مجلس»

عقب‌نشینی «دولت» و «مجلس»

هاتف‌خبر – پس از اعلام برخی خبرگزاریها از افزایش نیافتن قیمت بنزین به نقل از منابع دولتی، امروز از مخالفت اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ خبر داده شد.

   هاتف‌خبر – پس از اعلام برخی خبرگزاریها از افزایش نیافتن قیمت بنزین به نقل از منابع دولتی، امروز از مخالفت اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ خبر داده شد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۷ از مخالفت اعضای این کمیسیون با افزایش قیمت همه‌ی حاملهای انرژی در سال آینده خبر داد.
رسول خضری در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به برگزاری نشست امروز (شنبه، 16 دیماه ۱۳۹۶) کمیسیون تلفیق لایحه‌ی بودجه‌ی 97 کل کشور گفت: امروز تبصره‌ی 18 در کمیسیون بررسی شد که در قسمت درآمدی آن آمده به دولت اجازه داده می‌شود صددرصد منابع حاصل از مابه‌التفاوت قیمت حاملهای انرژی در سال 97 نسبت به قیمت این حاملها در سال 96 را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
نماینده‌ی مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: دولت به بهانه‌ی ایجاد اشتغال قیمت حاملهای انرژی را به 17 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش داده بود که بر این اساس بنزین به لیتری1500 تومان می‌رسید و قیمت گازوئیل هم 100 تومان افزایش می‌یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد حذف بخش افزایش قیمت بنزین به وسیله‌ی آقای فلاحت‌پیشه و بنده مطرح شد، گفت: در نهایت این پیشنهاد حذف رأی آورد و باید منتظر نظر نمایندگان در صحن علنی باشیم.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه‌ی بودجه 97 در پایان با بیان اینکه اگر قیمت حاملهای انرژی افزایش می‌یافت به دنبال آن قیمت دیگر خدمات و کالاها نیز افزایش پیدا می‌کرد، خاطر نشان کرد: پیش از این نیز دولت درآمدهایی برای ایجاد اشتغال داشته اما تغییری ندیده‌ایم به همین دلیل این افزایش قیمت نیز نمی‌توانست چندان در رفع بیکاری کمک کند.
خبرهایی نیز منتشر شده که غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه‌ی مجلس هما تاکید نموده که مجلس به افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال ۱۳۹۷ رای مثبت نخواهد داد و نظر کمیسیون تامین خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.