کد خبر : 12942
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰:۲۸

یک میلیون و ۵۱۲ هزار گیلانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

یک میلیون و ۵۱۲ هزار گیلانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

هاتف‌خبر – دکتر علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از زیرپوشش قرار دادن یک میلیون و 512 هزار گیلانی در بیمه سلامت خبر داد.

   هاتف‌خبر – دکتر علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از زیرپوشش قرار دادن یک میلیون و 512 هزار گیلانی در بیمه سلامت خبر داد.
وی افزود: این جمعیت از طریق پنج صندوق مانند صندوق کارکنان دولت با 220 هزار تن، صندوق دیگر قشرها که شامل خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، مددجویان بهزیستی و طلاب علوم دینی با 52 هزار تن، صندوق روستایی با یک میلیون و 20 هزار تن و صندوق بیمه سلامت همگانی با 245 هزار تن، در مجموع یک میلیون و 512 هزار گیلانی از جمعیت استان گیلان زیرپوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.


مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان اضافه کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی از موضوعات مهم جامعه است چون در دیگر صندوقها مشکل چندانی نداریم اما بر اساس بند الف تبصره‌ی 17 قانون بودجه‌ی سال 1396 مجلس شورای اسلامی مصوب کرده بود که بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی که به صورت رایگان بیمه شده بودند برای اخذ خدمات درمانی و معالجات سرپایی و بستری از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده در مراکز دولتی و دانشگاهی استفاده کنند.
دکتر علی اکبری در باره‌ی اجرایی شدن این مصوبه‌ی قانونی در گیلان گفت: از اول آبانماه امسال همزمان با سراسر کشور، مصوبه‌ی قانونی در استان گیلان نیز اجرایی شد و 245 هزار گیلانی از جمعیت بیمه شده، صندوق بیمه سلامت همگانی که به صورت رایگان بیمه شده بودند از اول آبانماه امسال باید از سیستم بیمارستانها و درمانگاه‌های دولتی دانشگاهی برای درمان و معالجات خود اعم از سرپایی و بستری استفاده کنند تا مانند گذشته وجهی پرداخت نکنند.
وی افزود: چنانچه افرادی از جمعیت بیمه شده‌ی صندوق بیمه سلامت همگانی از توانایی مالی برخوردار باشند یا تمایل به استفاده از همه‌ی بخشهای خصوصی و دولتی داشته باشند، آنها می‌توانند با پرداخت 20 هزار تومان به ازای هر فرد در ماه نسبت به تغییر دفترچه‌ی بیمه اقدام کنند و دفترچه‌ی بیمه سلامت ایرانیان دریافت کنند.
دکتر اکبری اضافه کرد: هزینه‌ی دریافت دفترچه‌ی ایرانیان برای هر فرد در ماه 20 هزار تومان و در سال 240 هزار تومان است.
وی یادآور شد: کسانی که از توان مالی برخوردار نیستند آنها نیز بدون هیچ دغدغه می‌توانند از بیمارستانهای دانشگاهی و درمانگاه‌های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنند. .
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در باره‌ی بیماران خاص و بیمه همگانی نیز گفت: بیماران خاص شامل(بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ms) که دارای دفترچه‌ی بیمه سلامت همگانی هستند، می‌توانند همانند گذشته از همه‌ی خدمات بخش خصوصی و دولتی استفاده کنند.


دکتر علی اکبری سپس در باره‌ی طرفهای قرارداد نیز توضیح داد: هم‌اکنون بیمه سلامت استان گیلان با یکهزار و 930 موسسه طرف قرارداد است که 645 پزشک عمومی، 151 دندانپزشک،430 پزشک متخصص،30 پزشک فوق تخصیص، 332 داروخانه، 85 آزمایشگاه، 55 رادیولوژی، 88 فیزیوتراپی، 43 درمانگاه دولتی، 25 بیمارستان دانشگاهی و دو بیمارستان دولتی غیردانشگاهی مانند بیمارستان تامین اجتماعی و نیروی دریایی و هفت بیمارستان خصوصی در استان گیلان قرارداد منعقد کرده است.
وی افزود: با 100 درصد داروخانه‌ها،100 درصد رادیولوژیها و 100 درصد آزمایشگاه‌ها قرارداد منعقد شده و بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات این مراکز نیز بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.