کد خبر : 12609
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

اقتصاد گیلان با توسعه ی بومگردی متحول می شود

اقتصاد گیلان با توسعه ی بومگردی متحول می شود

هاتف خبر – استاندار گیلان بررسی روند مطالعات صورت گرفته درباره ی موزه ی میراث روستایی گیلان را برای علاقه مندان به اجرای طرحهایی بومگردی ضروری عنوان کرد و افزود:‌ توسعه ی بومگردی اقتصاد گیلان را متحول می سازد.

هاتف خبر – استاندار گیلان بررسی روند مطالعات صورت گرفته درباره ی موزه ی میراث روستایی گیلان را برای علاقه مندان به اجرای طرحهای بومگردی ضروری عنوان کرد و افزود:‌ توسعه ی بومگردی اقتصاد گیلان را متحول می سازد.
به گزارش “هاتف خبر” از روابط عمومی اداره ی کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری به همراه مهندس حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه ی استان و رحیم شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری از موزه ی میراث روستایی بازدید کردند و در این بازدید، استاندار گیلان با ابراز خرسندی از اجرای درست این اکوموزه در استان، توسعه ی این جاذبه ی گردشگری را مورد تاکید قرار داد.


وی با بیان اینکه گردشگری راهگشای اقتصادی و اجتماعی تلقی می شود، گیلان را قطبی بزرگ از این صنعت دانست و رسیدن به توسعه ی پایدار را ماحصل توجه جدی و زیربنایی در موضوع گردشگری دانست.
نماینده ی عالی دولت در گیلان تصریح نمود: موزه ی میراث روستایی بیش از دیگر عناصر فرهنگی این استان می تواند الگوی توسعه ی بومگردی تلقی شود، بنا بر این استفاده ی مطلوب از الگوهای معماری آن راهگشایی برای اجرای صحیح طرحهای بومگردی خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد:حفظ ساختار بومی در روستا باید مورد توجه قرار گیرد و عناصری که بعنوان میراث ناملموس شناخته می شود در آن لحاظ گردد.
سالاری از تشکیل کمیته ی فنی بومگردی در استانداری گیلان در روزهای آینده خبر داد و گفت: دفتر فنی استانداری، اداره ی کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، سازمان نظام مهندسی استان، بنیاد مسکن گیلان و موزه ی میراث روستایی از اعضای این کمیته خواهند بود.

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز از افزایش خانه های بومی موزه ی میراث روستایی گیلان در آینده ی نزدیک خبر داد و یادآور شد: موزه ی میراث روستایی مرکز ثقل گردشگری در گیلان تبیین شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.