کد خبر : 12313
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

نسخه‌ی دستی در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان حذف می‌شود

نسخه‌ی دستی در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان حذف می‌شود

هاتف‌خبر – همزمان با سه استان دیگر سامانه‌ی نسخه الکترونیک و حذف نسخ دستی در مراکز درمانی طرف قرارداد با اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان راه‌اندازی شد.

   هاتف‌خبر – همزمان با سه استان دیگر سامانه‌ی نسخه الکترونیک و حذف نسخ دستی در مراکز درمانی طرف قرارداد با اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان راه‌اندازی شد.
به دستور دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در ویدیو کنفرانس مشترک با مدیران استانهای گیلان، مازندران و اصفهان طرح سامانه‌ی نسخه الکترونیک پس از اجرا در استان یزد به طور همزمان دراین سه استان نیز اجرایی شد.
دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در این آیین با ارائه‌ی گزارشی از روند اجرای طرح در استان گیلان گفت: در گام اول در ١٥ مهرماه امسال همایش آموزشی نحوه‌ی اجرای طرح سامانه‌ی نسخه الکترونیک با حضور جمع پرشماری از پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد مدیریت درمان استان در رشت برگزار شد.
وی ادامه داد: در اولین روز آغاز ثبت نام نیز بیش از ١٠٠ نفر از پزشکان طرف قرارداد مدیریت درمان استان گیلان در این طرح ثبت نام نمودند و نزدیک به ٥٠ نسخه به صورت الکترونیک صادر شد.
دکتر شهدی‌نژاد اجرای طرح سامانه‌ی نسخه‌ی الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان را در راستای مکانیزه کردن خدمات و حرکت به سمت دولت الکترونیک در برنامه‌ی ششم توسعه برشمرد و افزود: حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات آرزوی جامعه‌ی پزشکی است و باید پذیرفت که راهی جز این مسیر نیست.


مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان اظهار نمود: سازمان تامین اجتماعی با یک دید کلی و مثبت وارد اجرای این طرح شده و از مزایای مهم آن تشکیل پرونده‌ی الکترونیک برای بیماران و پرداخت به‌روز هزینه‌ی پزشکان است.
وی برخی از مزایای مهم طرح اجرای سامانه‌ی نسخه الکترونیک را حذف دفترچه و نسخه کاغذی، اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخه، امکان صدور دستور بستری یا ارجاع، صدور گواهی استعلاجی و یا صورتحساب بیمه‌های تکمیلی، امکان پرداخت به پزشکان به صورت به روز، قابلیت دریافت بخشی از نسخه از یک داروخانه و مابقی از داروخانه‌ی دیگر بدون تمدید یا تجویز نسخه مجدد، کاهش مراجعه‌ی بیماران و بیمه‌شدگان به دوایر بیمه‌یی و دولتی، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات درمانی برشمرد.
دکتر شهدی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همکاری کارکنان زحمتکش مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان این طرح به خوبی در استان اجرایی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.