کد خبر : 12181
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

گفته‌ها و شنیده‌ها

گفته‌ها و شنیده‌ها

آماری وحشتناک که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد! هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه را ضروری دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در کنار فعالیتهای خود برای سلامت و درمان مردم، به پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به بیماری هم توجهی ویژه

آماری وحشتناک که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد!
هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه را ضروری دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در کنار فعالیتهای خود برای سلامت و درمان مردم، به پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به بیماری هم توجهی ویژه دارد.
دکتر شاهرخ یوسف‌زاده اضافه کرد: بیش از ۷۵ درصد بیماریهای قلبی، عروقی و سرطان به دلیل کم‌تحرکی، بدخوری و پرخوری است.
او ادامه داد: مردم غذاهای پرچرب و پرکالری بیشتر مصرف می‌کنند که این موضوع سلامت انسان را تهدید می‌کند.

روزنامه‌نگار گیلانی مشاور رسانه‌یی رئیس جمهور شد
هاتف‌خبر – رئیس‎جمهور در حکمی محمد قوچانی که از روزنامه‌نگاران شناخته‌ شده‌ی گیلانی در کشور است را به عنوان مشاور رسانه‌یی خود منصوب کرد.
در کارنامه‌ی فعالیت محمد قوچانی که زاده‌ی ۳۱ شهریور ۱۳۵۵ در رشت است، سردبیری روزنامه‌های اعتماد ملی، شهروند امروز، هم‌میهن، هفته‌نامه‌ی ایراندخت، روزنامه‌ی آسمان، هفته‌نامه‌ی آسمان، هفته‌نامه‌ی صدا و روزنامه‌ی مردم امروز ثبت شده است.
او هم‌اکنون سردبیر ماهنامه‌ی مهرنامه، هفته‌نامه‌ی صدا و مجله‌ی سیاست‌نامه است.
این روزنامه نگار گیلانی همچنین از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.

شماری از معلمان حق‌التدریسی مقابل استانداری گیلان تجمع اعتراضی کردند
هاتف‌خبر – شماری از معلمان حق‌التدرسی استان گیلان با تجمع مقابل استانداری گیلان خواستار حل مشکلات استخدامی خود شدند.
بیشتر این افراد که مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی بودند هفته‌ی گذشته با تجمع برابر استانداری خواستار رعایت بومی‌گزینی و تعیین تکلیف خود شدند.
گفتنی اینکه به گفته‌ی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان تعداد معلمان حق‌التدریسی در طول سالهای گذشته با کاهشی چشمگیر روبه رو بوده است.
همچنین گفته می‌شود کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رد شده است.

کدام نماینده‌ی رشت پای نامه‌ی حمایت از رئیس دولت اصلاحات را امضا کرد؟!
هاتف‌خبر – هفته‌ی گذشته شماری از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در مخالفت با در نظر گرفته شدن اعمال محدودیتهای جدید برای رئیس دولت اصلاحات بیانیه‌یی را در انتقاد از این اقدام امضا نمودند.
در این بیانیه تاکید شده که با توجه به اقدامات اخیر مبنی بر افزایش محدودیت شرکت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی در مراسم سیاسی، فرهنگی، تبلیغی اعلام می‌داریم این دستور در تعارض صریح و آشکار با اصول ۲۰، ۲۳، ۳۶ و ۳۷ قانون اساسی قرار دارد و تمامی مقامات قضایی به‌استناد اصل ۱۵۶ قانون اساسی موظف به احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادیهای مشروع هستند.
همچنین این نمایندگان تاکید کردند: هرگونه اقدام مغایر با این اهداف، موجب تعقیب کیفری و انتظامی است.‌علی‌هذا هرچند اینگونه محدودیتها را جامعه برنمی‌تابد و خود نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهد، آنچه تاکنون از اینگونه برخوردها حاصل شده، موجب افزایش محبوبیت این سید شریف و بزرگوار در نزد ملت فهیم و آگاه بوده است و لیکن به لحاظ موضع و مقام مرجع صدور چنین دستوری لازم می‌دانیم مرجع مذکور در مقام پاسداشت شریعت مقدس و قوانین جاریه اقدام نماید.
از جمع ۱۳ نماینده‌ی استان گیلان تنها مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی این نامه را امضا کرده است.

رئیس پیشین شورای شهر رشت، شهردار لاهیجان شد
هاتف‌خبر – در نشستی که به دعوت فرماندار شهرستان لاهیجان با حضور همه‌ی اعضای شورای این شهر برگزار شد مسعود کاظمی با چهار رای به عنوان شهردار لاهیجان انتخاب گردید.
جواد تمیزکار کاندیدای دیگر شورا بود که وی دو رای از اعضای شورای شهر لاهیجان راا به دست آورد.
پیش از این بارها نشستهای شورا برای انتخاب شهردار به حد نصاب نرسیده بود که به ناچار با دعوت ماندار لاهیجان بالاخره جلسه تشکیل شد و تکلیف شهردار این شهر مشخص گردید.
همچنین شایان گفتن است که مسعود کاظمی کاندیدای نهایی شهرداری رشت بود که در آخرین دقایق تصمیم‌گیری از حضور بر کرسی شهرداری رشت انصراف داد.

ورود رسانه‌ها به منافع عمومی ولنگاری نیست
هاتف‌خبر – فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت نسبت به اتفاقات اخیر که با عنوان «نامه‌ی خودم به خودم» مشهور شد، واکنش نشان داد.
این عضو شورای شهر رشت با اشاره به رسانه‌یی شدن برخی مکاتبات مدیران شهرداری، تصریح کرد: قطعاً این اتفاق تاثیرات منفی به دنبال خواهد داشت اما به شفافیت عملکرد مدیران کمک خواهد کرد تا مدیران بدانند در نمای شیشه‌یی قرار گرفته‌اند.
به نوشته‌ی «حرف تازه» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با عذرخواهی از مردم برای این اتفاقات تصریح کرد: امیدوارم با همراهی همکاران شورا مانع از تکرار چنین حرکاتی در آینده شویم و در راستای شفافیت عملکرد مسوولان گام برداریم.
فرهام زاهد از عملکرد شفاف رسانه‌ها نیز قدردانی کرد و افزود: نگاه مسوولان باید حمایت از شفافسازی رسانه‌یی باشد و ورود رسانه‌ها به منافع عمومی، ولنگاری نیست.

مدیر روابط عمومی فرمانداری رشت به سوگ نشست
هاتف‌خبر – مجتبی بشری مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت و سرپرست خبرگزاری ایلنا در استان گیلان در غم از دست دادن مادربزرگ خود به سوگ نشست.
بسیاری از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی این مصیبت را به مجتبی بشری تسلیت گفته و برای خانواده‌ی وی صبر جزیل و علو درجات برای آن مرحومه را از خداوند منان مسالت نمودند.
گفتنی است مراسم سوم آن مرحومه روز پنجشنبه ساعت ۱۴٫۳۰ تا ۱۶ در «مسجد زیارتگاه کل روستای کمال محله» شهرستان فومن برگزار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.