کد خبر : 12147
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۱۰

مصرف CNG در گیلان افزایش یافت

مصرف CNG در گیلان افزایش یافت

هاتف – در شهریور ماه امسال ۲۸ میلیون و ۴۳ هزار مترمکعب CNG(گاز طبیعی فشرده) در گیلان مصرف شده که این میزان رشد ۴.۵ درصدی مصرف CNG را نسبت به امرداد ماه امسال نشان می‌دهد.

   هاتف – در شهریور ماه امسال ۲۸ میلیون و ۴۳ هزار مترمکعب CNG(گاز طبیعی فشرده) در گیلان مصرف شده که این میزان رشد ۴.۵ درصدی مصرف CNG را نسبت به امرداد ماه امسال نشان می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان، مهندس علی‌اصغر عباسی با بیان این مطلب گفت: میزان مصرف ششماهه CNG استان از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریور ماه امسال مجموعاً ۱۶۵ میلیون و ۴۳ هزار و ۸۶۶ مترمکعب است.
وی همچنین مصرف روزانه‌ی گاز طبیعی در استان گیلان را ۹۲۸ هزار و ۳۴۳ مترمکعب عنوان کرد و گفت: افزون بر یک سوم این مصرف در ناحیه‌ی رشت متشکل از شهرها و بخشهای رشت، خمام، پیربازار، کوچصفهان و شفت انجام می‌گیرد.
مدیر شرکت نفت منطقه‌ی گیلان همچنین افزود: از میزان مصرف ۳۴۸ هزار متر مکعب سوخت پاک در ناحیه‌ی رشت، ۲۰۰ هزار مترمکعب مستقیماً در مرکز استان گیلان و از طریق ۱۶ جایگاه CNG شهر رشت به مصرف می‌رسد.
وی اعلام کرد: ‌در راستای سیاستهای دولت و وزارت نفت برای مصرف سوخت پاک و افزایش تعداد جایگاه‌های CNG چهار جایگاه نیز در شهرهای رشت(جاده جیرده)، کوچصفهان، رودسر و لنگرود در دست ساخت است.


استان گیلان دارای ۹۸ جایگاه CNG – ۶۴ جایگاه تک منظوره و ۳۴ جایگاه دومنظوره – که در نواحی ۹گانه‌ی رودبار، رودسر، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، صومعه‌سرا، آستارا، فومن و رشت این استان مسوولیت تامین و توزیع سوخت پاک را به عهده دارند و با افتتاح چهارجایگاه جدید شمار جایگاه‌ها به ۱۰۲ باب خواهد رسید.
شایان گفتن است استان گیلان از نظر تعداد جایگاه‌های سوخت CNG بین استانهای کشور مقام ششم و از نظر مصرف سوخت، درجایگاه هشتم قرار دارد.
مهران قاسمی نرگسی رئیس واحد CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان نیز تعداد جایگاه‌های فعال استان را هم‌اکنون ۹۲ جایگاه عنوان کرد و گفت: در روزهای اخیر دو باب جایگاه CNG دیزبن لاهیجان(به دلیل وقوع سیلاب) و مسکن مهر( به دلیل نصب تقویت‌کننده‌ی فشار) تعطیل بوده که روز دوشنبه هفدهم مهر وارد سرویس شده‌اند و از مجدداً تعداد جایگاه‌های فعال منطقه‌ی گیلان ۹۴ باب شده است.
وی همچنین مشکلات فنی، بدهی گاز و افت فشار را از مسائلی دانست که سبب تعطیلی چهار باب جایگاه CNG استان شده است و در این باره گفت: کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با جدیت موارد فوق را پیگیری نموده و برای وارد سرویس کردن چهار جایگاه CNG در شهرهای رودسر، فومن و انزلی در حال رایزنی با طرفهای مرتبط هستند تا به زودی با حداکثر تعداد جایگاه‌های سوخترسانی انجام گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.