کد خبر : 11803
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

«روز جهانی کودک» در گیلان گرامی‌ داشته می‌شود

«روز جهانی کودک» در گیلان گرامی‌ داشته می‌شود

هاتف‌خبر – نشست ‌هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های «روزجهانی و هفته‌ی ‌ملی کودک» در اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار ‌شد.

   هاتف‌خبر – نشست ‌هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های «روزجهانی و هفته‌ی ‌ملی کودک» در اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار ‌شد.
در این نشست که به منظور هم‌اندیشی، هم‌افزایی و ایجاد وحدت روش در اجرای برنامه‌های این هفته برگزار شد، مدیر کل کانون استان گیلان به تبیین اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های این روز و هفته پرداخت و با اشاره به تقارن زمانی آن با ماه محرم گفت: نهادینه‌کردن ارزشهای تربیتی و انسانساز عاشورای حسینی از اولویتهای متولیان کار در بخش کودک و نوجوان است و از این رو فعالیتهای این هفته با رویکرد «آموزه‌های عاشورایی» برگزار‌ می‌شود.


اسفندیار ضیائی همچنین شعار برنامه‌های «هفته‌ی ملی کودک» را «هرکودک نشانی خداست» عنوان‌کرد و با بیان اینکه این زمان فرصتی ارزشمند برای جلب توجه افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروزی است، تصریح نمود: این فعالیتها در دو سطح اجرای برنامه «‌برای کودک» و «درباره‌ی کودک» برگزار ‌می‌شود و در این مسیر برنامه‌هایی هدفمندی در سایه‌ی ‌همراهی دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.
وی به روز‌شمار برنامه‌های «هفته‌ی ملی کودک» استان گیلان از 15 تا 21 مهرماه، همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و اظهار‌ نمود: «کودک زیر چتر ایمان»، «کودک، در پناه خانواده»، «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» روز ‌شمار چهار روز نخست این هفته و «کودک و فن‌آوریهای نوین»، «کودک، کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» روز شمار دیگر روز‌های این هفته است.
ضیائی برپایی نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی کودکان رشت، اکران فیلمهای مناسب کودکان و نوجوانان، برگزاری تور رشتگردی، برپایی همایش خانواده، اجرای تاتر عاشورایی، نشست کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان، برگزاری همایش شعر عاشورایی با عنوان«کودک، زیر چتر ایمان»، ارسال کتاب برای کودکان و نوجوانان ساکن روستاها و حاشیه‌ی شهر‌ها، دیدار با کودکان بیمار و اهدای بسته‌های فرهنگی به آنان، برگزاری نشست اعضای برگزیده‌ی کودک و نوجوان با مسوولان استانی، دیدار دست‌اندرکاران برگزاری ویژه‌برنامه‌های «هفته‌ی ملی کودک» با مسوولان ارشد استانی، برگزاری جشنواره‌ی بازی والدین و فرزندان، برگزاری مسابقه‌ی نقاشی، خوشنویسی و برپایی همایشهای تخصصی را از جمله‌برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی افزود: بازدید رایگان کودکان از موزه‌ی حفاظت محیط ‌زیست و اجرای برنامه‌ی پرنده‌نگری و همچنین آموزشهای زیست‌محیطی از دیگر برنامه‌ها خواهدا بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.