کد خبر : 11303
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

«سپهتن» عبور و مرور ناوگان حمل و نقل جاده‌یی گیلان را هوشمندانه پایش می‌کند!

«سپهتن» عبور و مرور ناوگان حمل و نقل جاده‌یی گیلان را هوشمندانه پایش می‌کند!

هاتف‌‌خبر– سامانه‌ی «سپهتن» برای پایش هوشمند بر روی اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل برونشهری استان گیلان نصب شد.

   هاتف‌‌خبر– سامانه‌ی «سپهتن» برای پایش هوشمند بر روی اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل برونشهری استان گیلان نصب شد.
محمدرضا نازک‌کار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: سامانه‌ی پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌یی که به اختصار سامانه‌ی «سپهتن» نامگذاری شده است بر روی اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل برونشهری استان گیلان نصب شد.
وی در ادامه افزود: سامانه‌ی پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌یی، دستگاهی که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی همچون سرعت، مشخصات گواهیانه‌ی راننده، ساعت کارکرد و…. را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکتهای حمل و نقل مسافر نیز در جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه‌ی یاد شده قابل دسترسی می‌نماید.
این مقام مسوول درباره‌ی مزایای بهره‌گیری از سامانه‌ی یاد شده در حمل و نقل همگانی گفت: سامانه‌ی «سپهتن» این قابلیت را برای شرکتهای حمل و نقل مسافر فراهم می‌سازد تا نظارت و مدیریتی بهتر بر روی ناوگان زیرپوشش خود بنمایند و با سهولت و از طریق نصب نرم‌افزار «سپهتن» روی گوشی موبایل، به صورت لحظه‌یی و برخط در جریان همه‌ی اطلاعات سفر قرار گیرند.
وی افزود: از دیگر مزیتهای این سامانه، تصویربرداری از راننده‌ در طول ساعتهای مختلف است که این موضوع مانع از وقوع تخلفاتی همچون نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می‌گردد.
مهندس نازک‌کار سپس خاطر نشان نمود: با استفاده از سامانه‌ی «سپهتن» زمینه‌ی ارتقای رسیدگی بهینه بر شکایات،همچنین ارتقای سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه‌یی بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شان شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه‌یی در تشخیص تخلفات گرفته می‌شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در پایان افزود: از ابتدای مهر ماه امسال سامانه‌ی «سپهتن» بر روی سواریهای کرایه و تانکرهای سوخت نیز نصب خواهد شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.