کد خبر : 11286
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

بنیاد نخبگان استان گیلان، کارگاه آموزشی «تکنیکهای تنظیم هیجانی» برگزار کرد

بنیاد نخبگان استان گیلان، کارگاه آموزشی «تکنیکهای تنظیم هیجانی» برگزار کرد

هاتف خبر- بنیاد نخبگان استان گیلان در راستای انجام فعالیتهای فرهنگی با هدف پیشگیری از آسیبهای فردی و اجتماعی و همچنین ارتقای سطح سلامت روان و نیز کسب مهارتهای زندگی و توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر، کارگاه آموزشی با عنوان تکنیکهای تنظیم هیجانی(مدیریت، خشم، اضطراب و نگرانی) را برگزار کرد.

   هاتف خبر- بنیاد نخبگان استان گیلان در راستای انجام فعالیتهای فرهنگی با هدف پیشگیری از آسیبهای فردی و اجتماعی و همچنین ارتقای سطح سلامت روان و نیز کسب مهارتهای زندگی و توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر، کارگاه آموزشی با عنوان تکنیکهای تنظیم هیجانی(مدیریت، خشم، اضطراب و نگرانی) را برگزار کرد.
به گزارش رسیده این کارگاه آموزشی پس از بررسی و تصویب در واحد فرهنگی بنیاد نخبگان استان گیلان روز سه‌شنبه 31 امرداد ماه 1396 در محل بنیاد نخبگان استان گیلان در رشت برگزار شد.
در این دوره که شماری از استعدادهای برتر زیرپوشش بنیاد نخبگان استان گیلان و برخی از دانش‌آموزان منتخب طرح دوست علمی و والدین آنان حضور یافته‌ بودند، دکتر مسعود اصفهانی رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان به تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت و پاره‌یی از فعالیتهای بنیاد نخبگان استان گیلان را برشمرد و گفت: این کارگاه‌ها با هدف توانمندسازی و تأثیرگذاری نخبگان در جامعه برگزار می‌شود و از شرکت‌کنندگان می‌خواهیم بهره‌برداری لازم را از برگزاری این کارگاه‌ها بنمایند.
وی افزود: صاحبان استعداد برتر در مسیر توانمند شدن نیاز دارد ابتدا شیوه‌ی رفتاری خود را مدیریت نماید تا بتواند در محیط خود «اثرگذار» باشد.
دکتر مسعود اصفهانی سپس با معرفی دکتر سجاد رضایی عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی از وی خواست تا کارگاه آموزشی یاد شده را شروع و مدیریت نماید.
گفتنی اینکه در کارگاه آموزشی یاد شده همچنین مقدمه‌یی از هیجان به عنوان یک پدیده‌ی طبیعی که تغییراتی در جسم (فیزیولوژی) و ذهن انسان به وجود می‌آورد، ارائه گردید و ابعاد مختلف جسمی، شناختی و کارکردی آن همراه با اسلایدهای علمی تعریف و توضیح داده شد.
برای هر یک از ابعاد گفته شده نیز به صورت ملموس مثالهایی به وسیله‌ی مدرس کارگاه زده شد که حاضران برای فهم موضوعات از این مثالها استقبال نمودند.
در زمینه‌ی كاركردهاي هيجان نیز اینگونه بیان شد که «هیجان به زندگي رنگ، طعم و روح مي‌بخشد و مي‌تواند وسيله‌ی همبستگي افراد شود و پايه و اساس هنر است و حتی مي‌تواند نيروي اضافي توليد كند يا موجب اتلاف نيرو گردد. مي‌تواند به اعمال ياري‌رسان يا آسيب‌زا، منجر گردد. مي‌تواند عقل و منطق را تحت‌الشعاع قرار دهد.»
پس از طرح این موضوعات مدرس این کارگاه آموزشی به موضوع مدیریت و تنظیم هیجان پرداخت.
دکتر رضایی تلاش کرد تا هر یک از شرکت‌کنندگان در تمامی مباحث، خود را از نظر تنظیم شناختی هیجان و مهارت آن به چالش بکشند و این موضوع برای حاضران بسیار جذاب بود و مورد استقبال قرار گرفت که به پرسش و پاسخهایی منجر گردید و مدرس کارگاه نیز به پرسشهای شرکت‌کنندگان پاسخ داد.
در پایان هم فرم نظرسنجی در رابطه با کیفیت برگزاری کارگاه آموزشی و ارائه‌ی نظرات بین شرکت‌کنندگان توزیع شد که نتایج آن جمعبندی گردید.
همچنین به هریک از شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهینامه‌ی شرکت در «کارگاه آموزشی تکنیکهای تنظیم هیجانی اعطا گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.