کد خبر : 11167
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

توسعه‌ی کتابخوانی با تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی محقق می‌شود

توسعه‌ی کتابخوانی با تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی محقق می‌شود

هاتف نیوز – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در بازدید از کتابخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا تاکید کرد: لازمه‌ی توسعه‌ی کتابخوانی، تعریف پیوست فرهنگی برای همه‌ی پروژه‌های عمرانی است.

   هاتف نیوز – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در بازدید از کتابخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا تاکید کرد: لازمه‌ی توسعه‌ی کتابخوانی، تعریف پیوست فرهنگی برای همه‌ی پروژه‌های عمرانی است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، در دیدار دکتر هادی نوری با علی فتح‌اللهی فرماندار شهرستان صومعه‌سرا که صبح روز دوشنبه هفتم شهریور ماه امسال با حضور زهرا بدن‌آرا معاون توسعه‌ی کتابخوانی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان، تقی حقیقت رئیس اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا و نیز کارشناسان دو مجموعه صورت پذیرفت، بر ضرورت تعریف پیوست فرهنگی برای همه‌ی پروژه‌های در جهت تحقق توسعه‌ی کتابخوانی عمرانی تاکید کرد.
در این دیدار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان یکی از مهمترین مولفه‌های گسترش فرهنگ خواندن در جامعه را تعریف پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگ مطالعه به ویژه بین جوانان، این موضوع را مسوولیت مهم مسوولان کشور و استان عنوان نمود.
دکتر هادی نوری با بیان اینکه باید از تجربه‌ی کشورهای توسعه‌یافته در این زمینه استفاده شود، گفت: تغییر نگاه مردم و مسوولان به مقوله‌ی مهم فرهنگسازی در همه‌ی زمینه‌ها از کتابخانه‌های عمومی آغاز می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی با تبدیل کتابخانه‌ها به پاتوقهای فرهنگی به این مهم دست یافته است.
نوری با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا اقدامات انجام شده در این مجوعه را مثبت ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: نگاه فرهنگی مسوولان شهرستان صومعه‌سرا موجب رونق فعالیتهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی در این منطقه شده است.
وی همچنین یکی از مهمترین مسائل موجود در این شهرستان را تکمیل کتابخانه‌ی عمومی روستای تنیان و اختصاص اعتبارات کافی برای تامین نیازهای کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.
فرماندار شهرستان صومعه‌سرا نیز با قدردانی از توجه اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان به مشکلات کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا از افزایش اعتبارات فرهنگی این شهرستان تا سقف ۲۰ درصد کل بودجه‌ی امسال شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در چند ماه اخیر سعی کردیم از تمام کانونهای فرهنگی و هنری با هدف بررسی و رفع مشکلات این مراکز بازدید نماییم تا شاید بتوانیم در تقویت این بخش نقشی موثر ایفا کنیم.
همچنین هادی نوری در سفر خود به شهرستان صومعه‌سرا با حضور در کتابخانه‌های عمومی باقرالعلوم(ع)، جوادالائمه(ع) طاهرگوراب، میرزا کوچک جنگلی گوراب زرمیخ، ابوعلی سینای تولم شهر، شهید مجیدی لیفشاگرد از این کتابخانه‌ها بازدید نموده و با کتابداران آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازدید از پروژه‌ی در دست ساخت کتابخانه‌ی عمومی روستای تنیان و گفت‌وگو با روستاییان پایانبخش این دور از بازدیدهای شهرستانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.