کد خبر : 11041
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

مدیران شهرداری رشت با اعضای هیات رئیسه‌ی شورای پنجم دیدار و گفت‌وگو کردند /سرپرست شهرداری رشت: یار دوازدهم شما هستیم

مدیران شهرداری رشت با اعضای هیات رئیسه‌ی شورای پنجم دیدار و گفت‌وگو کردند /سرپرست شهرداری رشت: یار دوازدهم شما هستیم

هاتف نیوز- به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، نشست مدیران این شهرداری با اعضای هیات رئیسه‌ی شورای پنجم شهر رشت هفته‌ی گذشته برگزار شد.

   هاتف نیوز- به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، نشست مدیران این شهرداری با اعضای هیات رئیسه‌ی شورای پنجم شهر رشت هفته‌ی گذشته برگزار شد.
در این نشست مهندس فرامرز جمشیدپور ،سرپرست شهرداری رشت، معاونان شهرداری، مدیران مناطق و مدیران سازمانهای تابعه‌ی شهرداری رشت حضور داشتند.
ابتدا فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت گفت: چهار سال پر از فراز و نشیب را در حوزه‌های مختلف پشت سر گذاشتیم و روز گذشته با آغاز «هفته‌ی دولت» مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم برگزار شد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار مدیران شهرداری خدمتگذار مردم شهر رشت باشیم، شورایی که در اولین روز رسمی فعالیتش با تشییع پیکر دو شهید گمنام آغاز به کار کرد.
سخنگوی شورای شهر رشت با بیان اینکه باید در عمل خدمت صادقانه را به مردم نشان دهیم، گفت: امیدواریم در کنار شما مدیران با تعامل و همکاری، حوزه‌ی مدیریت شهری را براساس چارچوب حقوقی و بودجه جلو ببریم.
وی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در حوزه‌های مختلف شهری اظهار کرد: مردم امروزه نیازمند این هستند که خدمات را لمس کنند.
شیرزاد خواستار تلاش بیشتر مدیران شهرداری برای جبران کمبود منابع مالی شهرداری رشت شد و افزود: همواره در کمیسیون بودجه به شفافسازی مالی تاکید کردیم و شهر رشت و مردم رشت دیگر طاقت ندارند.
سخنگوی شورای شهر رشت خواستار پرداخت به موقع حقوق کارگران و پاکبانان شد و تاکید کرد: این پذیرفتنی نیست که بگوییم نمی‌توانیم حقوقها را پرداخت کنیم.
شیرزاد با اشاره به اینکه پس از رای اعتماد اعضای شورا به سرپرست شهرداری مسوولیت ایشان سنگینتر می‌شود، گفت: ان‌شاءالله شاهد اقدامات حوبی در حوزه‌ی خدمت‌رسانی به شهروندان باشیم.
سپس مهندس فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت در این نشست اظهار کرد: امروز در دومین روز آغاز شورای چهارم به شورا آمدیم تا از رهنمودهای اعضای شورا برای ادامه‌ی کار استفاده کنیم و آمده‌ایم بگوییم به عنوان یار و عضو دوازدهم در کنار اعضای شورا هستیم.
سرپرست شهرداری رشت افزود: حاضر هستیم هرهفته در خدمت اعضای شورا باشیم و گزارش کار ارائه دهیم و مسائل موجود را شفافسازی کنیم.
مهندس جمشیدپور با بیان اینکه از افزایش درآمد شهرداری رشت نسبت همین در سال گذشته خبر داد و گفت: قرار شد کمیته‌یی نیز برای تهاترها شهرداری تشکیل شود.
مهندس محمد پورناصرانی شهردار منطقه‌ی یک رشت در ادامه‌ی این نست اظهار کرد: شهر رشت پتانسیلهای بسیاری دارد و امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.
وی با اشاره به تهاترهای انجام شده در شهرداری منطقه‌ی یک رشت گفت: متاسفانه بیشتر پروژه‌ها و هزینه‌های شهرداری از درآمدها پیشی گرفته است.
شهردار منطقه‌ی یک رشت تاکید کرد: از ۲۰ میلیارد تومان تهاتر صورت گرفته در شهرداری تنها دو میلیارد تومان متعلق به شهرداری منطقه‌ی یک و بقیه‌ متعلق به دیگر مناطق و شهرداری مرکز است.
پورناصرانی با بیان اینکه همه‌ی بارها بر روی دوش شهرداری منطقه‌ی یک گذاشته شده، اذعان نمود: بارها در جلسات مختلف عنوان کردم به دنبال تهاتر نیستیم و باید راه و روشی به موازات آن پیش‌بینی شود تا تهاترها را کنار بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه از روزهای اول تهاتر مورد هجمه‌های عجیب قرار گرفتیم، گفت: متاسفانه در دو سال اخیر سیاست درستی برای آن تدبیر نشد و تنها منطقه‌یی که مورد آسیب و هجمه قرار گرفت شهرداری منطقه‌ی یک بود و هیچکس به دفاع از منطقه‌ی یک نیامد.
شهردار منطقه‌ی یک رشت خاطرنشان کرد: هیچ مقاومتی در برابر انجام نشدن تهاتر ندارم اما شهرداری هم‌اکنون توان این را ندارد تهاترها را کنار بگذارد.
مهندس مرتضی عاطفی شهردار منطقه‌ی دو رشت نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط سختی که شهرداری دارد تهاتر امروز تنها راه وصول مطالبات شهرداری است چون ابزارهای مختلف برای وصول مطالبات از شهرداری گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در فضای رسانه‌یی مطرح شده بود که مناطق پولها را برای خود نگه داشته‌اند و قصد ضربه زدن به مدیریت شهری را دارند ابراز نمود: به نمایندگی از تمامی مدیران شهرداری شهادت می‌دهم که هیچکدام از مدیران شهرداری چنین تفکری به ذهن آنها خطور نمی‌کند و برای ما حل مشکلات پرسنلی در اولویت اول و حل مشکلات پیمانکاران در اولویت دوم قرار دارد.
محمدحسن علیپور عضو هیات رئیسه‌ی شورای شهر رشت در این نشست خواستار شفافسازی مالی مدیران شهرداری رشت شد و گفت: ما آمده‌ایم تا شهر را بسازیم چون مردم از ما انتظار دارند.
حجت جذب نایب رئیس شورای شهر رشت هم در این نشست گفت: در فاصله‌ی شورای چهارم و پنجم به شهرهای قزوین و اصفهان سفر کردیم و همدلی را در بین شورا و شهرداری آنجا مشاهده نمودیم.
وی تاکید کرد: برای اینکه آهنگ حرکت شهرداری تغییر کند باید اختلاف نظرها در شهرداری و شورا کنار گذاشته شود و همه باید کمک کنیم تا با یکدل بودن وضعیت شهرداری را تغییر دهیم.
سیدامیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت هم گفت: اعتماد مردم به ما باعث شد چهار سال دیگر در خدمت مردم باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم خدمتگذاری لازم را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این جایگاه را مردم به ما اعضای شورا داده‌اند، بیان کرد: قطعاً وظیفه‌ی ما تسهیلگری اموری است که خدمات را به مردم عزیزمان به بهترین شکل ارائه دهد.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار گذشته با استیضاح از شهرداری خداحافظی کرد و این یک اتفاق ناگوار بود گفت: امیدواریم شاهد چنین اتفاقاتی در شهرداری نباشیم.
علوی تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ سازمانی شهرداری به گونه‌یی شود که همه‌ی اتفاقات در راستای تعامل و تفاهم درست رخ دهد.
وی حضور مدیران جوان در شهرداری رشت را فرصت دانست و افزود: امروز این فرصت برای شهرداری به وجود آمده و جوانان پرانرژی و تحصیلکرده‌ی این شهر در مسند مدیریت قرار گرفته‌اند و امیدواریم تعامل بین شورا و شهرداری انجام شود.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه این مقدار عقب‌ماندگی برازنده‌ی شهر رشت نیست، تاکید کرد: متاسفانه امروز حالت سکون گرفتیم و دچار روزمره‌گی شده‌ایم.
علوی پرداخت حقوق و مطالبات پرسنل شهرداری را از اولویتهای اول شورا و شهرداری عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان توقف در اولویت ما نیست و شهردار رشت هرکس که می‌خواهد باشد.
علوی همچنین خواستار ثبات مدیریت در مجموعه‌ی مدیران شهرداری شد و گفت: شما مدیران با خیال راحت به کار خود ادامه دهید و به فکر خدمت‌رسانی باشید.
رئیس شورای شهر رشت از مدیران منابع انسانی شهرداری خواست تا نگاه و توجهی ویژه به سیستم منابع انسانی داشته باشند.
رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت در این نشست بر تعامل و همکاری شورا و شهرداری تاکید کرد و گفت: در اواخر شورای چهارم شاهد تغییرات مدیریتی در شهرداری بودیم و تاکید می‌کنم به هیچوجه آرامش شهرداری تا انتخاب شهردار تحت‌الشعاع قرار نگیرد.
عضو شورای شهر رشت خاطر نشان کرد: به جز شرایط اضطراری تغییر و تحولی در بدنه‌ی مدیران شهرداری نباید انجام نشود.
سپس فاطمه قدیمی حرفه مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت گفت: امیدواریم با تعامل بین اعضای شورا و مدیران شهرداری اتفاقات بهتری برای مردم رشت رخ دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.