کد خبر : 11068
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

شدت آتشسوزیهای علفزارهای رشت امسال افزایش یافته است

شدت آتشسوزیهای علفزارهای رشت امسال افزایش یافته است

هاتف نیوز- به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت از ابتدای امسال تاکنون، شدت آتشسوزی علفزارهای رشت با ۱۷۸ درصد افزایش نسبت به همین مدت در سال ۹۵ به بیش از یکهزار و ۹۱ مورد رسیده است.

    هاتف نیوز– به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت از ابتدای امسال تاکنون، شدت آتشسوزی علفزارهای رشت با ۱۷۸ درصد افزایش نسبت به همین مدت در سال ۹۵ به بیش از یکهزار و ۹۱ مورد رسیده است.
شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت با تاکید بر شدت یافتن آتشسوزی علفزارها و اعلام این مطلب، افزود: با وجود اطلاع‌رسانیهای صورت گرفته متاسفانه از بیتوجهی در روشن کردن آتش و یا آتش زدن علفزارها جنب منازل مسکونی و اماکن تجاری و صنعتی کاسته نشده است.
وی با بیان اینکه آتشنشانان در هر شیفت کاری، زمانی بیش از ۲۰ ساعت به خاموش کردن اینگونه موارد می‌پردازند؛ ابراز نمود: در بسیاری از این آتشسوزیها مسیرهای منتهی به محل حادثه؛ طولانی و سخت‌گذر است و به ناچار آتشنشانان باید برای اطفای آتش چندین رشته لوله‌ی نواری را از لابه‌لای خار، خاشاک، چوب و درخت تا رسیدن به محل حادثه عبور دهند.
مومنی به سوخته شدن و خسارات وارده به لوله‌های نواری و تجهیزات آتشنشانان(همچون لباس و دستکش و…) و نیز ادوات آتشنشانی در جریان خاموش کردن این گونه از آتشسوزیهای نفسگیر، اشاره نمود و گفت: عملیات طولانی برای آتشنشانان؛ خستگیهای مفرط به ارمغان داشته و روزهای سخت و طاقت‌فرسا را برایشان رقم می‌زند.
در پایان معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی با اشاره به گرمای هوا و کاهش رطوبت زمین افزود: از شهروندان می‌خواهیم که آتشنشانان را همانند فرزندان خود بدانند و در این روزهای پرکار با رعایت نکات ایمنی و آتشنشانی یاریگرشان باشند.
همین گزارش حاکی است: تنها در دو روز ۵۸ مورد عملیات صورت گرفت که از این تعداد ۳۳ مورد مربوط به آتشسوزی علفزارها بوده که با تلاش ۱۹۷ آتشنشان و در زمانی افزون بر ۳۹ ساعت مهار و خاموش شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.