کد خبر : 11010
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۳:۲۰

346 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان سلامت همگانی گیلان هزینه شد

346 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان سلامت همگانی گیلان هزینه شد

هاتف‌نیوز – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: در چهار سال گذشته و در دولت یازدهم حدود 346 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان بخش بیمه سلامت همگانی استان گیلان هزینه شده است.

   هاتف‌نیوز – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: در چهار سال گذشته و در دولت یازدهم حدود 346 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان بخش بیمه سلامت همگانی استان گیلان هزینه شده است.
دکتر علی اکبری روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در بازدید از «ایرنا» افزود: هم‌اکنون 253 هزار گیلانی زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.
وی خاطر نشان کرد: طرح بیمه سلامت همگانی یکی از دستاوردهای برجسته‌ی «دولت تدبیر و امید» برای توجه به سلامت قشرهای مختلف جامعه است که از اردیبهشت سال ۱۳۹۳، همزمان با سراسر کشور در استان گیلان به اجرا درآمد.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه این طرح برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌یی اجرا شده است، اظهار کرد: بیشتر افراد زیرپوشش این طرح در گیلان علاوه بر فاقد پوشش بیمه‌یی، حاشیه‌ی شهرها زندگی می‌کردند و دارای حقوق کمتر از یک میلیون تومان بوده‌اند.
وی با اشاره به نگاه ویژه‌ی «دولت تدبیر و امید» به مقوله‌ی سلامت خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز با کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم و دسترسی آسان آنان به درمان یکی دیگر از خدمات برجسته‌ی این دولت است که با هدف کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای تابعه، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج و خاص نیازمند، از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تشریح نگاه «دولت تدبیر و امید» در بخش سلامت با کمبودهای این بخش نیز اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع، پزشک خانواده و افزایش حق سرانه‌ی روستایی از دیگر اقدامات دولت در بخش سلامت افراد جامعه است که این برنامه‌ها به همراه طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت همگانی موجب رضایتمندی مردم شده است.
وی با بیان اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور نیز اضافه کرد: هم‌اکنون یک میلیون و 20 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان گیلان زیرپوشش این طرح هستند که 324 پزشک و 243 ماما در اجرای طرح یاد شده همکاری می‌کنند.
دکتر علی‌ اکبری در ادامه تاکید نمود: انسان سالم محور توسعه و سلامت است و این موضوع مهمترین مقوله‌ی اجتماعی محسوب می‌شود که در گذشته به سلامت آحاد گوناگون جامعه کم توجهی می‌ِد اما دولت یازدهم به صورت ویژه به این مهم پرداخته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه خدمات دولت در بخشهای مختلف از جمله سلامت باید بیش از پیش برای مردم بیان شود، یادآور گردید: البته رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه‌ی سلامت در این زمینه به خوبی تلاش کرده‌اند و آگاهی مردم نیز از خدمات دولت در طول سالهای گذشته افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.