کد خبر : 10858
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۵۳

با حضور استاندار گیلان و شماری از مقامات استان؛ آیین تجلیل از ٢٥ کارفرمای نمونه‌ی تامین اجتماعی گیلان برگزار شد

با حضور استاندار گیلان و شماری از مقامات استان؛ آیین تجلیل از ٢٥ کارفرمای نمونه‌ی تامین اجتماعی گیلان برگزار شد

هاتف نیوز– به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی تامین اجتماعی» همسو با برگزاری جشنواره‌ی ملی تجلیل از کارفرمایان نمونه در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» از کارآفرینان برتر و نمونه‌ی تامین اجتماعی استان گیلان با حضور دکتر نجفی استاندار و برخی از مقامات استان قدردانی و تجلیل شد.

هاتف نیوز– به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی تامین اجتماعی» همسو با برگزاری جشنواره‌ی ملی تجلیل از کارفرمایان نمونه در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» از کارآفرینان برتر و نمونه‌ی تامین اجتماعی استان گیلان با حضور دکتر نجفی استاندار و برخی از مقامات استان قدردانی و تجلیل شد.
دکتر محمدعلی نجفی در این آیین در جمع کارفرمایان و مدیران تأمین اجتماعی استان گیلان آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه، را اقدامی در خور ارزش برای ایجاد انگیزه و روحیه‌ی کار تلاش عنوان کرد و با ابراز خرسندی از حضور در جمع خدمت‌گذاران پرتلاش و متخصص استان افزود: اقدامات ارزشمند و خوب در استان گیلان در حال رقم خوردن است. هر چند حق مردم گیلان بیشتر از اینها است و ما باید کاری کنیم در شاخصهای کشوری رتبه‌ی برتر را به دست آوریم و به عنوان بهترین استان ناممان در کشور بدرخشد.
استانداری گیلان با قدردانی از خدمات ارزشمند بخشهای بیمه‌یی و درمان اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد: به حمدالله با تلاشهای مستمری که در تأمین اجتماعی استان انجام گرفته، شاهد افزایش رضایتمندی بیماران و بیمه‌شدگان این سازمان در استان هستیم.
وی همچنین در زمینه‌ی توسعه و گسترش خدمات غیرحضوری تاکید نمود که خدماتی مطلوب و ارزشمند در استان صورت پذیرفته است.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان اندیشه، طراحی و اجرای این خدمات الکترونیکی ماندگار را به وسیله‌ی‌ فرزندان اصیل استان گیلان به صورت ابتکاری ویژه در کشور عنوان کرد و گفت: بی‌شک حق گیلانیان، کارفرمایان و بیمه‌شدگان عزیز این است که از بهترینها در بخشهای مختلف برخوردار و بهره‌مند شوند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در تأمین اجتماعی استان هم‌اکنون شاهد اتفاقات مثبت و ارزنده است، گفت: عشق همراه با تخصص و علاقه در خدمت، قطعاً رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و هم‌اکنون گزارشهای که می‌رسده و مشاهدات ما این مهم را به وضوح نشان می‌دهد.
استاندار گیلان ایجاد امکانات در فضای آرام و بدون هرگونه هجمه نسبت به یکدیگر را از وظایف مسوولان دانست و گفت: موظف هستیم آرامش امنیتی، سیاسی و اقتصادی را ایجاد کنیم تا مدیران جرأت کارکردن داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بخشهای خدماتی و تولیدی باید توانمندیهای خود را بروز دهند افزود: در این بین امکانات مورد نیاز برای کارفرمایانی که سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در زمینه‌ی تولید و کارآفرینی می‌نمایند نیز باید فراهم گردد.
دکتر نجفی فضای موجود در تأمین اجتماعی استان گیلان را فضایی حمایتی از اندیشه‌ی‌ تولید و سرمایه‌گذاری دانست و اظهار نمود: تأمین اجتماعی زمانی می‌تواند سرپا بماند که از کار و سرمایه، خوب حمایت کنیم و این بخش با جدیت باید ترویج داده شود.
در این آیین مدیر کل تأمین اجتماعی استان نیز در سخنانی با اشاره به وجود ٢٨ شعبه‌ی‌ تأمین اجتماعی در سراسر استان گیلان گفت: بخش بیمه‌ی استان با ٧٥٠ پرسنل خدمتگزار، ٤٠٠ هزار بیمه‌شده‌‌ی اصلی و ١١٠ هزار مستمری‌بگیر اصلی دارد.
جمیل حق‌پرست افزود: با احتساب افراد تحت تکفل این جمعیت، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که بیانگر ضریب پوشش و نفوذ ۴۹ درصدی دراستان است.
همچنین وی گفت: نسبت پشتیبانی که یکی از شاخصهای مهم و ارزیابی سازمانهای بیمه‌گر است، در استان گیلان ٣/٦ نفر بیمه‌پرداز به ازای یک مستمری‌بگیر است که این عدد در کل کشور ٥/٥ است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به مطالبات معوق از کارفرمایان استان اظهار نمود: ۷۷ درصد از ٣٤٠ میلیارد تومان دیون کارفرمایان مربوط به ۲۷۰ کارگاه بوده و بقیه مربوط به ۳۶ هزار کارگاه است که نشان می‌دهد، عمده بدهیهای ما در چند کارگاه بزرگ استان متمرکز شده که شرایط بحرانی خاصی دارند و بزرگترین بدهکار ما در این بخش نیز کارخانه‌یی است که بیش از ۱۵ میلیارد تومان به ما بدهی دارد.
حق‌پرست همچنین کسب عنوان دستگاه برتر در کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان در سال ٩٥ به وسیله‌ی سازمان صنعت، معدن و تجارت در کارگروه رفع موانع تولید را افتخاری ارزشمند برای تامین اجتماعی استان و سندی از گام برداشتن در مسیر رونق تولید وحمایت از جامعه‌ی کارفرمایان برشمرد و خاطر نشان نمود: همچنین در حمایت از تولید و اشتغال، سه مرحله‌ی اجرای بخشودگی جرایم در پنجسال اخیر داشتیم که دو مرحله‌ی آن در سال ۹۵ با تفاوت اساسی انجام شد و در مکانیسم جدیدی که در سال گذشته انجام گرفت، کارفرمایان خوش‌حساب توانستند از بخشودگی جرائم برخوردار شوند. این در حالی بود که در گذشته این تشویق برای کارفرمایان بدحساب منظور می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: در دو مرحله‌ی اجرای این طرح ۶۰ میلیارد تومان از بدهیهای استان گیلان تقسیط شد که هم‌اکنون به وسیله‌ی کارفرمایان مربوطه در حال پرداخت است.
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان سپس افزود: همچنی ندر توافقنامه‌یی با بانک رفاه کشور، خرید دیون کارفرمایان بدهکار در دستور کار قرار گرفت و آن دسته از کارفرمایانی که در این زمینه تمایل داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات بانکی استفاده کنند .
در ادامه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان هم در سخنانی با اشاره به خدمت‌رسانی مطلوب به یک میلیون و 160 هزار نفر از مردم استان در بخش درمان گفت: در این بخش با دارا بودن یک بیمارستان، 13 مرکز درمانی،دو پلی‌کلینیک تخصصی و نیز بخشهای دیگر در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.
دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد به ارتقای هتلینگ «بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت» اشاره نمود و خاطر نشان کرد: این طرح در چهار حوزه‌ی ساختمانی، تجهیزات، بهداشتی و خدماتی- رفاهی شکل گرفته و هم‌اکنون در شاخص اعتبارسنجی این بیمارستان یکی از زیباترین بیمارستانهای استان به شمار می‌رود.

وی به ارائه‌ی خدمات کاملاً رایگان در این بیمارستان اشاره نمود و اظهار کرد: در «بیمارستان حضرت رسول اکرم‌(ص) رشت» علاوه بر اجرای طرح حذف نسخه، نوبتگیری به صورت تلفنی و الکترونیکی در حال انجام است.
دکتر شهدی‌نژاد به خریداری مجهزترین MRI برای نصب در این بیمارستان اشاره نمود و خاطر نشان کرد: این بیمارستان یکی از مجهزترین سی تی اسکن‌های استان را نیز دارا است.
گفتنی است در پایان این آیین هم ٢٥ کارفرمای نمونه‌ی استان گیلان لوح سپاس و تندیس خود را از استاندار گیلان و مدیر کل تامین اجتماعی استان و مهندس پورعلی مشاور استاندار در امور صنعت و منتخبان جامعه‌ی کارفرمایی استان گیلان، دریافت نمودند و از تلاشها و خدمات شایان توجه هفت پزشک مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی و تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.