کد خبر : 10752
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

۷۵ مرکز شناخته شده معتادان گیلان را «ترک» می‌دهند!

۷۵ مرکز شناخته شده معتادان گیلان را «ترک» می‌دهند!

هاتف نیوز- 75 مرکز سرپایی «ترک اعتیاد بهزیستی» بر اساس آخرین متدهای درمانی جهان هم‌اکنون در گیلان مشغول فعالیت هستند.

   هاتف نیوز– 75 مرکز سرپایی «ترک اعتیاد بهزیستی» بر اساس آخرین متدهای درمانی جهان هم‌اکنون در گیلان مشغول فعالیت هستند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان در توضیح این خبر گفت: بهزیستی استان گیلان از سال 75 اقدام به تاسیس مرکز درمان اعتیاد دولتی در شهرستانهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی و سپس اقدام به دایر کردن مراکز ترک اعتیاد بخش خصوصی در استان گیلان کرده است.
دکتر محمدرضا پارسی افزود: هم‌اکنون بهزیستی گیلان دارای 75 مرکز سرپایی که با آخرین مدلها و روشهای درمانی دنیا به دو صورت دارویی و غیردارویی اقدام می‌دهد به همراه مشاوره‌ی فردی، گروه درمانی، خانواده درمانی و زیر نظر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار مشغول فعالیت است. وی گفت: همچنین 50 مرکز اقامتی میان‌مدت نیز به صورت درمان نگهدارنده‌ی غیردارویی به وسیله‌ی گروه‌های همسان در استان فعالیت می‌کنند که با یک مرکز درمان اقامتی اجتماع‌محور، چهار مرکز کاهش آسیب، یک گرمخانه و چهار تیم سیار کاهش آسیب زیر نظر اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان فعالیتهای موثری را در استان برای ترک اعتیاد انجام می‌دهندد.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه مراکز اقامتی میان‌مدت دارای تیم روانشناس، پزشک و مددیار تجربی هستند، افزود: به همین منظور استان گیلان برای تکمیل کردن مدلهای درمانی جدید اقدام به تاسیس مرکز درمان اجتماع‌مدار با دارو، دادگاه درمان‌مدار و مرکز توانمندسازی معتادان کرده است.
دکتر محمدرضا پارسی همچنین از همکاری سازمانهای غیردولتی و ngoها، مراکز خیریه با سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از اعتیاد خبر داد و تصریح کرد: در راستای فعالیتهای پیشگیری از اعتیاد 37 محله‌ی شهری، 20 محله‌ی روستایی، شش محیط نظامی، صنعتی و سازمانی، 47 مهدکودک و 18 محیط کار با بیش از 651 هزار و 637 نفر جمعیت مورد آموزش پیشگیری از اعتیاد در استان گیلان قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.