کد خبر : 10701
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۰۶

چهار خبر خواندنی…

چهار خبر خواندنی…

ایران باید سرمایه‌گذاری نفتِ دریای کاسپین را شروع کند هاتف نیوز– دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان گیلان با تاکید بر اینکه ایران باید سرمایه‌گذاری نفت در دریای کاسپین را شروع کند، گفت: در شرایطی که همه‌ی کشورهای حاشیه‌ی این دریا از منابع نفتی خزر

ایران باید سرمایه‌گذاری نفتِ دریای کاسپین را شروع کند
هاتف نیوز– دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان گیلان با تاکید بر اینکه ایران باید سرمایه‌گذاری نفت در دریای کاسپین را شروع کند، گفت: در شرایطی که همه‌ی کشورهای حاشیه‌ی این دریا از منابع نفتی خزر بهره‌مند می‌شوند؛ ایران هم باید از این فرصت استفاده کند و بهره‌ ببرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قطعاً سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی برداشت نفت در دریای کاسپین باید آغاز شود، گفت: دلیلی ندارد که ما این روند را در دریای خزر متوقف کنیم از این رو مساله‌ی توسعه‌ی صنعت نفت در دریای خزر باید مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در این نشست به ظرفیتها و پتانسیلهای مختلف استان گیلان در زمینه‌های گوناگون نیز اشاره کرد و بر لزوم توجه به هر بخش تاکید نمود.

 

 

 

 

 

 

 

۲۲ کشور منتظر اقدام ما هستند…!
هاتف نیبوز– در نشست شورای اداری استان گیلان که ظهر امروز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، نماینده‌ی مردم رشت بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌ی راه‌آهن گیلان تاکید کرد.
مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پروژه‌ی راه‌آهن قزوین – رشت- انزلی – آستارا گفت: در شرایط کنونی حدود ۲۲ کشور شمالی و جنوبی منتظر تکمیل این پروژه هستند اما ما در انجام تعهداتمان هنوز عقب هستیم.
وی خاطر نشان کرد: باید این مساله بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا سال ۱۴۰۰ باید به سیستم ایمن و قابل قبول برق در گیلان برسیم!
هاتف نیوز– مهندس حجت شعبانپور در همایش شوراهای استان گیلان با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت توانیر به دنبال ریزش برف سنگین سال گذشته یادآور شد: مدیرعامل شرکت توانیر برای اصلاح شبکه‌ی فرسوده در شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای در مجموع برای اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار قول مساعد داد.
معاون امور عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد: تا کنون با اعتبار اختصاص داده شده ۳۶۰ کیلومتر از سیستم و شبکه‌ی فرسوده‌ی برق در گیلان احیا شده است.
شعبانپور اضافه کرد: برای سال97 نیز باید دو هزار کیلومتر احیا شود و تلاش گردد از سال ۱۳۹۶ تا 1400 به یک سیستم توزیع برق ایمن و قابل قبول در استان برسیم تا در زمان وقوع حوادث همچون تندباد و سیل با مشکل روبه‌رو نشویم.

 

 

 

 

 

 

 

عکسهای قدیمی چهره‌های برتر موسیقی کشور به گیلان هم رسید
هاتف نیوز – معاون فرهنگی و هنری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از برگزاری نمایشگاه عکسهای قدیمی چهره‌های شاخص و برتر موسیقی ایران در «نگارخانه‌ی مارلیک» مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیای رشت خبر داد.
حسین ابراهیمیان گفت: مجموعه عکسهای جمع‌آوری شده‌ی فروغ بهمن‌پور در قالب نمایشگاهی با عنوان «استادان موسیقی ایران» به طور همزمان با 25 استان کشور، در رشت نیز به نمایش گذاشته شد.
وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه 40 قطعه عکس از استادان موسیقی ایران همچون غلامحسین بنان، ابوالحسن صبا، رحیم معیری کرمانشاهی، پرویز یاحقی، روح‌الله خالقی و… دیده می‌شود.
ابراهیمیان افزود: عکسهای به نمایش گذاشته شده، علاوه بر اینکه بخشی از تاریخ کشور هستند، میراث موسیقی استادانی است که پرچم موسیقی کشور را در طول سالها برافراشته‌اند.
گفتنی است عکسهای این نمایشگاه با همکاری شعب استانی انجمن موسیقی ایران از 10 تیر در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان، یزد و گیلان به طور همزمان برای علاقۀ مندان به نمایش گذاشته شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.