کد خبر : 10660
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

کارگروه فرهنگی با حضور مسوولان سازمانها و نهادهای متولی فرهنگ تشکیل شود

کارگروه فرهنگی با حضور مسوولان سازمانها و نهادهای متولی فرهنگ تشکیل شود

هاتف نیوز- علیرضا حسنی با تاکید با اینکه وحدت رویه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی حلقه‌ی مفقوده و خلایی است که به وضوح در اجرای برنامه‌های مختلف این بخش در شهر احساس می‌شود اظهار نمود: برای جلوگیری از موازی‌کاری در انجام کارهای فرهنگی ایجاد کمیته یا کارگروه ویژه با حضور مسوولان ادارات و دستگاه‌هایی که در بخش فرهنگ فعالیت می‌کنند به شدت در شهر رشت احساس می‌شود.

   هاتف نیوز– علیرضا حسنی با تاکید با اینکه وحدت رویه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی حلقه‌ی مفقوده و خلایی است که به وضوح در اجرای برنامه‌های مختلف این بخش در شهر احساس می‌شود اظهار نمود: برای جلوگیری از موازی‌کاری در انجام کارهای فرهنگی ایجاد کمیته یا کارگروه ویژه با حضور مسوولان ادارات و دستگاه‌هایی که در بخش فرهنگ فعالیت می‌کنند به شدت در شهر رشت احساس می‌شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، بسترسازی و زمینه‌سازی برای توسعه‌ی فرهنگی و همچنین ایجاد ظرفیتهای عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق این مهم نیازمند این است که از انجام فعالیتهای فرهنگی در شهر رشت به صورت جزیزه‌یی جلوگیری شود، چون همانطور که به مدیریت یکپارچه‌ی شهری نیاز داریم و نبودن آن احساس می‌شود، فقدان مدیریت یکپارچه‌ی فرهنگی در شهر نیز کاملاً ململوس است.
وی برقراری ارتباط تعریف شده و بر اساس برنامه بین سازمانهای متولی فعالیتهای فرهنگی را لازم و ضروری دانست و افزود: باید برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی و همچنین افزایش اثرگذاری آن در جامعه وحدت رویه بین سازمانها و دستگاه‌های فعال در امور فرهنگی ایجاد شود.
علیرضا حسنی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت آمادگی دارد تا میزبان و یا دبیر این کمیته باشد گفت: به این ترتیب همه‌ی حوزه‌های فرهنگی در یک تقویم مشخص و برنامه‌محور می‌توانند فعالیتهای مشترک را در شهر رشت ارائه دهند و سازماندهی کنند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت سپس در ادامه‌ی سخنانش با تاکید بر اینکه عدم هماهنگی بین سازمانها و نهادهای متولی فرهنگی باعث کاهش کیفیت برنامه‌های اجرایی می‌شود، افزود: برای اینکه فعالیتها به صورت یکپارچه پیگیری و دنبال شوند نیاز به تشکیل این کارگروه به شدت احساس می‌شود.
وی هم‌افزایی، افزایش کارایی و اثرگذاری و بهره‌گیری از توان هر سازمان به صورت تخصصی در اجرای برنامه‌ها را از اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد و گفت: حمایت هدفمند و برنامه‌ریزی شده از ایده‌ها و خلاقیتهای همشهریان و هم‌استانیهای ما یکی از مهمترین ثمراتی است که می‌توان با تشکیل این کارگروه، به دنبال آن بود و محقق کرد.
حسنی با بیان اینکه این کمیته می‌تواند توسعه‌ی کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی را از طریق تدوین ضوابط و استانداردهای شاخصهای فرهنگی محقق سازد، خاطرنشان نمود: ایجاد هماهنگی بین سازمانها علاوه بر افزایش کیفیت فعالیتهای اجرایی سبب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.