کد خبر : 10603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

نماینده‌ی شهرداری قزوین در کمیسیون ملی یونسکو: شهرهای ایران سهم قابل توجهی در مسیر «جاده ابریشم» دارند/ بانوی هنرمند از گیلان مجموعه عکس شهرهای جاده‌ی ابریشم را تهیه کرد

نماینده‌ی شهرداری قزوین در کمیسیون ملی یونسکو: شهرهای ایران سهم قابل توجهی در مسیر «جاده ابریشم» دارند/ بانوی هنرمند از گیلان مجموعه عکس شهرهای جاده‌ی ابریشم را تهیه کرد

هاتف نیوز- «جاده ابریشم» در ایران بر اساس محور شرقی – غربی به خراسان امروز وارد شده و از مسیر شهرهای توس، نیشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان و سمنان به ری باستان می‌رسید و از ری که شهری بزرگ بود به سوی قزوین رفته و از آنجا به دو شاخه تقسیم ‌شده است.

   هاتف نیوز– «جاده ابریشم» در ایران بر اساس محور شرقی – غربی به خراسان امروز وارد شده و از مسیر شهرهای توس، نیشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان و سمنان به ری باستان می‌رسید و از ری که شهری بزرگ بود به سوی قزوین رفته و از آنجا به دو شاخه تقسیم ‌شده است.
به گزارش «هاتف‌‌نیوز» در این باره «جاده ابریشم» جاده‌ی قدیمی تجارت چین که بیش از دو هزار سال پیش مورد استفاده بود، کماکان در جهان بسیار شهرت دارد. این جاده به عنوان پلی بین چین و کشورهای اروپا ، آسیا و آفریقا برای تبادلات مادی و تمدنی شرقی و غربی سهمی مهم ایفا نموده است.
این اصلیترین راهی است که بر اساس منابع مهم تاریخی و مراجع جهانی مانند یونسکو مورد تأیید قرار گرفته است.
در این زمینه مشاور و نماینده‌ی شهرداری قزوین در کمیسیون ملی یونسکو با تاکید بر اهمیت «جاده ابریشم» گفت: شهرهای ایران سهم قابل توجهی در مسیر «جاده ابریشم» دارند.
روشن بابایی همتی با تاکید بر ضرورت معرفی شهرهای ایران در مسیر این جاده خاطر نشان کرد: با معرفی شهرهای ایران در مسیر «جاده ابریشم» در جهان زمینه‌ی ایجاد بستر گردشگری در این شهرها فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به حضور شهردار قزوین به عنوان رئیس مجمع شهرداران «جاده ابریشم» در قزوین افزود: به دلیل وجود بیشترین آثار تاریخی و ظرفیتهای موجود در قزوین، این استان می‌تواند به عنوان مرکز معرفی شهرهای ایران در مسیر «جاده ابریشم» مطرح گردد.
گفتنی است که همین زمینها در اقدامی بینظیر و برای نخستین بار در کشور، بانوی هنرمند باذوق از گیلان الهام آزمند با استفاده از مشاوران مختلف اقدام به تهیه‌ی عکس از این شهرها نموده است.
ذکتر مسعود نصرتي رئيس مجمع جهاني شهرهاي «جاده ابريشم» نیز از مشارکت و همکاري سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل ‌متحد (يونسکو) با دبيرخانه‌ی دائمي مجمع جهاني شهرهاي «جاده ابريشم» به مرکزيت قزوين در زمینه‌ی فرهنگي خبر داد.
وی گفت: يکي از سه کارگروه فعال در دبيرخانه‌ی مجمع جهاني شهرهاي «جاده ابريشم»، کارگروه فرهنگي است که از مهمترين وظايف آن، سهولت‌بخشي به همکاريهاي فرهنگي و آموزشي بين‌المللي در شهرهاي در مسير «جاده ابريشم» است.
رئيس مجمع جهاني شهرهاي «جاده ابريشم» در پايان از برگزاري هفته‌هاي فرهنگي «جاده ابريشم» با مشارکت همه‌ی اعضاي این مجمع و انجمنهاي دوستي ايران و کشور‌هاي مسير این جاده با هدف افزايش همکاري و همگرايي بين شهرها در همه‌ی زمینه‌های فرهنگي هر سال به ميزباني يکي از اعضا خبر داد.
گفتني است مجمع جهاني شهرهاي «جاده ابريشم» در هشت ماه فعاليت خود از زمان تأسيس تاکنون توانسته 47 شهر و منطقه‌ی آزاد تجاري و صنعتي ايراني و 24 شهر خارجي در مسير «جاده ابريشم» را به عضويت خود درآورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.